Supportforum

17 FZ07 Quickshifter-problem

jacklourenco14@gmail.comjacklourenco14@gmail.com Inlägg: 3Verified User
redigerad August 2020 i FZ / MT 07

Hej, jag har just installerat quickshifter för min fz07. Kugghjul går i ordentligt. När jag testade den först var jag i första växeln och gick upp på varvtalet för att bli redo att växla när plötsligt motorn började tveka när han var på gasen (inte vidöppen). Det finns som ett slags mönster också. Det kommer att fortsätta, av, på, av, på, av. Därifrån kör jag det långsamt hemifrån och parkerade det. Har någon haft det här problemet?

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vilket artikelnummer är din ECU? Använde du också en matchande artikelnummerfil i din ECU? Kan du säkert göra en video av det du upplever så att jag kan titta? Tack, Jason A.

  • jacklourenco14@gmail.comjacklourenco14@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Det är 2RC-8591A-10. Jag har. Jag har inte försökt med quickshifter avaktiverad för att se om det är quickshifters fel men jag kommer att göra ett klipp när jag har chansen att göra det. Tack för att du kom tillbaka till mig

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag ser fram emot att se din video och höra dina resultat. Tack, Jason A.

  • jacklourenco14@gmail.comjacklourenco14@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Hej Jason, så jag testade det idag och som du kommer att se på videon går det igenom kugghjulen, men en gång tar jag tillbaka det till 3: e och håller på cirka 3 000 varv per minut. När jag spelade in videon avaktiverade jag Quickshifter i programvaran och testade den igen. Det fungerade normalt utan nedskärningar Kolla in länken nedan med videon om hur jag testar snabbväxlaren. https://youtu.be/KN2PL9pLU6Q

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, testades allt med en obegränsad fil? Har du i så fall provat en lagerfil med QS aktiverad? Jag personligen installerade en QS och blinkade på ett MT07 samma artikelnummer som din förra veckan och hade inga problem alls. Jag fick också din e-postadress att det är normalt att MAP vs RPM Cyl1 och Cyl2-kartor är lite annorlunda. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.