Supportforum

Denna licens är inte längre i ett användbart tillstånd, kontakta supporten

kev.fu1000@gmail.comkev.fu1000@gmail.com Inlägg: 4Verified User

"Hej För lite bakgrund är detta min första ecu-blixt och detta är en 2015 fz 07 2rc-8591a-00. Jag kunde gå igenom och licensiera min ecu, skapa min melodi och skriva melodin. Efter att programmet var klart skrivit bytte status till Status: Verifiera program. Jag låter det verifiera i över en och en halv timme och det verkade som om det inte gjorde någonting. Jag tittade igenom forumet och såg inga liknande problem inom forumet och idag är det lördag så supporten var inte öppen så jag bestämde mig för att stänga fönstret och försöka skriva igen. När du försöker skriva ecu står det "Ingen registrerad ecu hittades. Vill du köpa en licens för denna ecu?". Om jag försöker läsa ecu står det "Denna licens är inte längre i ett användbart tillstånd, kontakta support." följt av "Status: Misslyckas: ECU ägs av en annan användare." Har någon råd innan jag ringer support måndag när de öppnar?

kommentarer

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Skapa inte flera inlägg om samma ämne. Du har ett svar i ditt tidigare inlägg.

• puttedixi@hotmail.computtedixi@hotmail.com Inlägg: 7Verified User

I got this message (see pic) when I tried to do the Active Tune Trim Map. Only got zeros in the map as well. What's wrong and what should I do?

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej, det ser ut som att något har orsakat din licens att gå till ett "Försökt" tillstånd. Jag har återställt licensen för dig och du måste göra en full blinkning av ECU igen. Tack, Jason A.

Hi! I called you guys a couple of days ago and you was supposed to reboot my license or something like that but I still have the same problem.. when I try to trim in active tune I get the message: “The license is no longer in usable state, please contact support.” and all zeros in the map.. I didn’t have access to my bike at the time I called you and couldn’t check if the reboot worked or not until today so how do we proceed?

Hi! I called you guys a couple of days ago and you was supposed to reboot my license or something like that but I still have the same problem.. when I try to trim in active tune I get the message: “The license is no longer in usable state, please contact support.” and all zeros in the map.. I didn’t have access to my bike at the time I called you and couldn’t check if the reboot worked or not until today so how do we proceed?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.