Supportforum

Quickshift mt 07-2018

God dag. Fungerar Quickshift som finns i butiken för upp och ner redskap? eller är det bara att växla?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Endast för omväxlingar på MT07

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    Jag köpte QS-kitet för några dagar sedan. Jag väntar på att det kommer till mig .. kommer det med en installationshandbok ?, eftersom sidan inte innehåller installationsguidedokumentet för mt 07

  • marius.karstad@gmail.commarius.karstad@gmail.com Inlägg: 8Verified User

    Jag fick min QS idag ingen manual. Det står på väskan att jag har typ 7. Kan inte hitta typ 7 på din dokumentsida .. hjälp?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, sele av typen 7 ansluts till den andra sidan av din cykelsidosele. Tack, Jason A.

  • marius.karstad@gmail.commarius.karstad@gmail.com Inlägg: 8Verified User

    Ni skit: P men du kan ha en instruktion för häxa av de två små kontakterna att använda. Och kanske hur man ställer in det och hur man justerar det. Min quickshift fungerar nu men det är inte så smudigt i nedre växlar och högvarvtal. Några tips? Jag förstår att du kan justera det?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, din QS-sensor har två kontakter på den, en är för PUSH en är för PULL. Kontakten med rött och grönt är PUSH. Kontakten med svart och grönt är PULL. Rött och svart är signalledningar och grönt är gemensamt. Din sensortyp är normalt öppen (NO) när växlaren är aktiverad stänger den kretsen vilket möjliggör växling. Du kan justera din QS-timing som kommer att ändra din killtid per växel och per varv. Tack, Jason A.

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    Hej Jason. Jag har redan fått min QS, det fungerar bra i 4,5 och 6 växlar. men jag märker lite försening i 1, 2 och 3 växel. du vet hur du fixar det eller vad du rekommenderar.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Känns det som att det inte dödar motorn tillräckligt för att växla i de nedre växlarna? Tack, Jason A.

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    du känner en död tid mellan det ögonblick som växeln växlas och motorns svar som om det inte var väl synkroniserat .. vilket gör att förändringarna känner sig plötsliga .. det händer bara i 1, 2 och 3 växel. I de andra växlarna fungerar det mycket snabbt och mycket synkroniserat, så konfigureras det. Någon rekommendation?

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User


  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User
Logga in eller registrera dig för att kommentera.