Supportforum

"Server offline"

mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

Finns det några serverproblem idag 16 april 2020? Jag kan inte blinka alls på grund av detta.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad April 2020

    Det finns inga serverproblem för närvarande. Jag kan se att du blinkade framgångsrikt nyligen, så du måste ha den aktuella versionen av programvaran. Har du bytt datorer för blixt som du har problem med nu?

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Nej - samma bärbara dator. Jag skulle inte säga att det är den bästa internetanslutningen här på banan. Men jag kunde ladda ner Tuning Suite-programvaran igen så att anslutningen inte kan vara så dålig. Jag installerade programvaran igen - fortfarande inte löst. När den är ansluten till ECU och tittar på fönstret "Enhet" kommer den att blinka grönt som om den ansluts till servern kanske var 30 sek till en minut men går sedan offline igen. Jag ska fortsätta pröva saker.

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User
    redigerad April 2020

    När ser du senast en framgångsrik blixt? Jag har inte haft ett arbete än idag. Programvaran jag använder är 2.5.7.12; just installerat det.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Jag hänvisade till din framgångsrika blixt i februari. Vi ser ofta det felmeddelandet när någon inte har blinkat sedan början av förra året eller tidigare; Vi hade ett serveruppgraderingsproblem i juli som resulterar i att användare med den gamla programvaran inte automatiskt uppdateras när de loggade in. Det är troligt att din internetanslutning på banan är dålig och det orsakar problem med serveranslutningen. Använder du din telefon som en hotspot-anslutning?

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Ja ... skrev bara att jag använder min telefon som ett hotspot. Så har jag alltid gjort det ... men kanske idag är det särskilt dåligt?

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Kommer en dålig 6-polig kabel att orsaka problemet?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Mobiltelefonmottagning och bandbredd kan variera mycket beroende på många faktorer. Detta kommer att påverka blixtprocessen negativt. Det är mycket troligt orsaken till dina problem. En dålig USB Data Link-kabel skulle inte ge dig ett "server offline" -felmeddelande.

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User
    redigerad April 2020

    Bara för att stänga den här tråden; Jag kunde lösa detta problem. Det verkar som om på något sätt under den första blixten blev Tuning Suite (eller USB-drivrutinerna) skadade, vilket resulterade i felet "server offline" men ibland visade grönt "online". En enkel avinstallation och ominstallation löste inte problemet. Det behövdes en djupare rengöring av Windows-registret. Efter att ha gått in och tagit bort alla "FTECU" -nycklar och installerat om programvaran, har problemet lösts.

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Jag kanske har talat för snart. Jag ser nu "ingen registrerad ECU hittades" när jag försöker skriva till den. Ser du någonting i slutet avseende ett fel under den senaste blixt eller något? Om inte, tror jag att jag måste skicka USB-kabeln till Jason för testning (jag pratade med honom på fredag). mitch

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Din licens är i försökt tillstånd på grund av ett problem under blixtprocessen. Det kan återställas, men du måste se till att alla ändringar du gjort i den aktuella filen sparas någonstans innan den återställs på grund av att några filer går förlorade i återställningsprocessen.

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Allt sparas. Återställ, tack! Håller tummarna!

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Din licens har återställts. Du borde vara bra att gå.

  • mitchnak@gmail.commitchnak@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Det fungerade - tack! Kunde lyckas gifta sig igen och blixt det.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.