Helpforum

Geen stroom van ECU wanneer ik probeer te flitsen

calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

Hallo jongens, ik vraag me af of iemand me kan helpen. Ik heb zojuist de FTecu-benchkit meegenomen voor mijn Yamaha R1 uit 2015 en ik heb geprobeerd deze te flashen, maar zonder succes. Mijn ECU is 2CR-8591A-00, de Europese ecu van 2015 terwijl ik in Australië woon, dus ik heb de kaarten van 2015 gedownload die ik wilde hebben die bij de ECU zou passen, maar als ik ga flitsen, trouwt hij met de ECU aan het licentienummer en vervolgens zegt 'Status mislukt: geen antwoord'. Ik heb geprobeerd de ECU-ID aan te vragen, maar dat mislukt ook. Van wat ik heb gelezen is dit van geen stroombron afkomstig van de ECU, maar het is aangesloten op een powerpoint? Ik heb ook geprobeerd het op 2 verschillende computers te doen, maar ik krijg hetzelfde probleem. Alle hulp wordt zeer op prijs gesteld.

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Sluit je de stroombron aan op een stopcontact of een verlengstuk met meerdere stopcontacten en overspanningsbeveiliging?

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Hallo kento, ik heb hem aangesloten op een verlengstang met meerdere uitgangen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Soms voorkomt het gebruik van een overspanningsbeveiliging dat de ECU tijdens een communicatieproces de benodigde elektrische pieken krijgt. Ik stel voor om de uitlaat rechtstreeks naar de muur te proberen. Laat het me weten als dat niet werkt. Bedankt, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Hallo Jason, ik heb geprobeerd het rechtstreeks op het stopcontact aan te sluiten. Ik heb 2 verschillende powerpoint-adapters van de VS naar Australië geprobeerd, want hier in Australië hebben we verschillende stopcontacten voor Amerika, maar het reageert nog steeds niet. De interfacetest - testingangen lezen 0, 10, 20, 30 dus van wat ik heb gelezen, is er geen stroom naar de ECU? Ik heb geprobeerd een ander netsnoer aan te sluiten op het harnas, maar nog steeds geen stroom en toch verschijnt het niet-reageren-bericht.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, in de interfacetest, welke cijfers ziet u met stroom aangesloten op het bankstel en zonder stroom? Bedankt, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Hallo Jason, als ik de voedingskabel aansluit, zijn de interfacenummers 0, 10, 20, 30. Als ik de kabel loskoppel, zijn de nummers hetzelfde. Pas als ik de ECU daadwerkelijk loskoppel, krijg ik verschillende nummers waarvan ik denk dat ze 7 en 37 zijn. Denk je dat er een fout kan zijn in het harnas?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, het lijkt erop dat de ECU geen verschil ziet als hij wordt gevoed of niet. Heeft u een voltmeter? Zo ja, kunt u uw voedingskabel testen op 12V? Bedankt, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Hallo Jason, ik heb het netsnoer gecontroleerd en het leest 12 volt. Ik denk dat het het harnas zelf moet zijn?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Calvin, het is mogelijk, controleer de continuïteit in het harnas en kijk of alles klopt. Bedankt, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Hallo Jason, ik heb een elektricien laten controleren op continuïteit en alles leek in orde. Ik heb geprobeerd het opnieuw te flitsen, maar er staat nog steeds geen reactie. Verslaat mij? Mijn ECU kan om de een of andere reden geen verbinding maken met het ftecu-programma.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Dus na al dat gedoe met een bankkit die niet werkt, heb ik betaald om een gekwalificeerde auto-elektricien het te laten controleren. Hij vermoedt dat de pin-outs op het harnas op de verkeerde plek zitten, vandaar dat de ECU geen stroom krijgt. 😡

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Kun je een foto plaatsen van de ECU-kant van het bankstel? Welke bankkit heb je gekocht? Bedankt

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User
  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Kun je nog een foto plaatsen van de achterkant van de connector (waar de draden in de connector komen) zodat we kunnen zien waar de draden zijn gemonteerd? Bedankt!

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User
  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, het lijkt erop dat je bankgordel correct is vastgemaakt. Stuur me alsjeblieft je kit terug en ik zal het hier op een ECU testen en kijken wat er mis kan zijn. Bedankt, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Berichten: 13Verified User

    Ok Jason, ik zal het doen. Bedankt

Meld je aan of registreer je om te reageren.