Supportforum

Två licenser köpt för samma cykel, kan inte använda karta från ett annat år som jag äger en licens till.

När jag först blinkade min ECU på min 2019 ZX-10R använde jag 3d-partskartan för graven katteliminatorutsläpp 2016-2017 (Fortfarande såld som arbetar med 2019) Några dagar senare köpte jag en ny licens för den obegränsade 2019-kartan så Jag kan försöka skapa en karta själv. Nu när jag försöker använda graven kartan igen står det ogiltig licens, och vill att jag ska köpa en annan.

Taggade:

kommentarer

  • icy0069@hotmail.comicy0069@hotmail.com Inlägg: 6Verified User

    Du borde inte behöva köpa en annan licens för att köra en annan karta, det borde vara för ecu, och du ska kunna blinka så många gånger som du önskar. Jag har samma problem, det visar min licens men inte erkänner det när jag försöker skriva till ecu, det blir ganska frustrerande. du tror att de skulle anställa en tekniker för att ge support 24/7.

  • arminlessani@yahoo.comarminlessani@yahoo.com Inlägg: 11Verified User

    Jag håller med fullständigt. Jag får att de inte vill att folk ska blinka ecu gratis, men det är bokstavligen samma ECU, bara Graves-kartan har inte uppdaterats för att säga "2016-2019" Det står för närvarande 2016-2017 på FT-ECU-mjukvaran . Jag borde verkligen inte ha fått köpa en ny karta för 2019 när den var för samma exakta cykel. Jag äger både licenser 2016-2018 och 2019 kartor

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Du får det felmeddelandet på grund av de olika filerna du blinkar. När din ECU blinkades först med filen 2016-2017 antogs det att det var en 2016-2017 ZX10 ECU. Sedan när det blinkades med 2019-filen tror du att du blinkar en ny ECU, varför du skulle ha blivit uppmanad att köpa en ny licens. Olika ECU har olika interna delnummer som vi använder för att matcha filer med. Till exempel, om du har blinkat 2016 ZX10 med en matchande delnummerfil i den. Då försöker du att blinka den med en 2019-fil, programmet kommer att känna igen ett nytt artikelnummer som är annorlunda än vad som finns i det nu. Då frågar du dig att köpa en licens. Programvaran kan inte detektera exakt ECU som den försöker blinka tills den blinkande processen börjar. Den blinkande processen kan inte starta utan licens också. Därför rekommenderar vi alltid att blinka med en fil som motsvarar ECU-delenummeret. Detta skyddar cykeln och ägaren från eventuella skador och undviker eventuella licensigenkänningsproblem. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.