Helpforum

Stationair toerental afstellen

daniel@danielscrivano.comdaniel@danielscrivano.com Berichten: 2Verified User

Ik heb onlangs de Bazzaz Z-Fi verwijderd, een nieuwe akra-uitlaat geïnstalleerd en de onbeperkte kaart geflitst die mijn inactieve rpms verdubbelde. Het stationair draaide om 1k, maar nu 3k en wil het graag verlagen. Kan iemand de ETC vs RPM idlesnelheidskaart uitleggen? De voorraad vs onbeperkt zien er precies hetzelfde uit dus ik vraag me af of het misschien de verhoogde luchtstroom is die ervoor zorgt dat het stationairer wordt?

tagged:

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    De ECT vs RPM-kaart voor stationair toerental regelt het stationaire toerental van de fiets op basis van de koelvloeistoftemperatuur van de motor. Over het algemeen zal de fiets langer stationair draaien bij de eerste start (koud), en vervolgens naar een bepaald punt dalen wanneer de temperatuur van de koelvloeistof stijgt. Het is mogelijk dat uw stationair toerental is toegenomen door de uitlaat van Akrapovic, vooral als het een volledig systeem is (geen slip-on).

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Berichten: 7Verified User

    dus wat is nummer 13 op deze kaart? 13 is 1300 tpm of ??

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    De waarden op de kaart zijn gebaseerd op ontstekingstijdstipnummers. 13 is het basisnummer, dus hogere nummers verhogen het stationaire toerental en lagere nummers verlagen het stationaire toerental. Je zult ermee moeten spelen om te zien hoe nummerveranderingen de snelheid van het stationaire toerental beïnvloeden.

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Berichten: 7Verified User

    dank, ik heb het. Het is de timinggraad van de ign-tijd

Meld je aan of registreer je om te reageren.