Supportforum

AIM Solo 2 DL

hberessi@comcast.nethberessi@comcast.net Inlägg: 7Verified User

Har du några rekommenderade inställningar för att min AIM Solo 2 DL ska kunna ta emot data från min ECU? Jag har en 2017 R6 med ditt fulla tävlingspaket. När jag laddar ner mina data kommer de oberoende AIM-uppgifterna (t.ex. GPS, accelerometrar, etc.) tillbaka korrekt, men ECU-data kommer tillbaka som raka linjer, kvadratiska vågor eller någon annan icke-sensisk representation. Tack.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ta reda på om detta kommer snart tillbaka till dig.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej Haim, aktiverade du FTECU: s utvidgade data i ECU? Har du laddat upp XC1 Can Config-filen till din Solo2 DL? Tack, Jason A.

  • hberessi@comcast.nethberessi@comcast.net Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, Ja. CAN-konfigurationen är "R1stream032617" (20170327_001836_009614.xc1) Tack. Haim

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Haim, Den XC1-filen är förmodligen ditt problem. Låt mig skicka en till att försöka. Jag måste skicka det till dig eftersom jag inte kan koppla XC1 till detta forum. Tack, Jason A.

  • hberessi@comcast.nethberessi@comcast.net Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, ledsen för förseningen att komma tillbaka till dig. Den nya filen du skickade mig gjorde susen. Alla mina ECU-uppgifter visas nu. Jag var tvungen att ändra skalan på några av kanalerna i Race Studio för att få meningsfulla grafer, men allt verkar fungera bra. Tack. Jag uppskattar mycket hjälp. Haim

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Haim, bra nyheter, glad att det fungerar för dig nu! Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.