Supportforum

2019 Yamaha XSR900 Active Tune Frågor

Jag köpte nyligen ett cykelsele och aktivt tune-kit för min 2019 XSR900. Cykelsidans sele var rakt fram i installationen, knäpp ut några dammskydd och sätt in några stift. Men den aktiva låten har lämnat mig helt förbryllad. Att installera själva sensorn är lätt nog, jag har en Graves full systemavgasning och den har en extra bung för detta. Den del som förvirrar mig är O2-porten att instruktionerna ber modulen att anslutas till. Lager O2-sensorn har en 5-6 tum ledning innan den träffar en kontakt. Den kvinnliga delen av kontakten verkar då springa upp i huvudstammen. Detta står i kontrast till det aktiva tune-kit som har 2-3 meter ledning på O2-sensorn och ytterligare modul. Denna avvikelse har fått mig att ifrågasätta vad exakt går den här saken i? Är det den ursprungliga selen från fabriken O2 eller finns det en annan kontakt som jag saknar? Någon hjälp skulle uppskattas mycket, eftersom jag är lite av en noob när det gäller att skifta.

Taggade:

kommentarer

• jeff_cjeff_c Inlägg: 13Verified User
    redigerad October 2020

Instruktionerna förklarar det ganska bra, laddade du inte ner dem? O2-sensorn ansluts till den extra modulen (Lambda-styrenhet). Den andra kontakten på Lambda-styrenheten ansluts till O2-kontakten på cykelns sele. Den extra kabellängden är så att du kan placera Lambda-styrenheten var du vill. PS Du behöver inte lämna lager O2-kontakten där den är vid kopplingshöljet, du kan stoppa upp den under tanken.

• Ethan.e.christian@gmail.comEthan.e.christian@gmail.com Inlägg: 2Verified User

Ja, jag tänkte helt på den där. Det slutade med att jag flyttade tillbaka Lambda-kontrollenheten under sätet. Det tog lite tid att fiska kabeln så som jag ville ha den, men totalt sett inte så stor en affär.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.