QS-vika / TC-vika
Olen taistellut QS: n epäonnistumisesta ongelmien parissa viime vuoden aikana. Minulla on vuoden 2017 R6, jossa on täysi FTECU-kilpailuelektroniikkapaketti. Radalla ollessani sekä TCS- että moottorivalot syttyvät ja menettävät QS: n kokonaan. Auto Blip toimii edelleen. Jos vaihdan pääkytkintä, se nollataan, kunnes ongelma ilmenee uudelleen. Vuosien varrella olemme vaihtaneet pyörän antureita, ABS Delete -toimintoa, muuttaneet ecu-parametreja, uudelleensalamaa, johtosarjaa jne. Se näytti ratkenneen kokonaan aiemmin tänä vuonna viimeiseen viikonloppuun asti. Valot syttyisivät tasaisesti puolen kierroksen jälkeen. Pienen kokeilun jälkeen tajusin, että valot syttyvät ja QS epäonnistuu poistuttuani kulmista, joissa kiihdytän kovasti ja haastan luistonesto. Jos otan sen helpommin, ei ole mitään ongelmaa. Luistonesto aiheuttaa selvästi jonkinlaisen vian. Korvataan pyörän anturit uudelleen, mutta haluan myös sulkea pois ohjelmisto-ongelman. Pyörä viritettiin ja kartoitettiin uudelleen EDR: ssä ennen kulunutta viikonloppua, joten on mahdollista, että jokin parametri nollattiin, mikä sai TC: n toimimaan uudelleen. Onko ideoita, mikä voisi aiheuttaa tämän ongelman? Kiitos. Haim
Kommentit
Haim, TC: n potkimisen ei pitäisi aiheuttaa sitä ollenkaan. Tiedän, että minulla ei ole koskaan tätä ongelmaa pyörälläni, ja voit tarkastella tietoja ja nähdä kaiken, kuten TC: n sitoutumisen. Onko sinulla tietoja tästä pyörästä? Jos näin on, voitko lähettää minulle tiedoston aikataulussa, kun näin tapahtuu? Kiitos, Jason A.
Hei Jason, toivon, että olet hyvin toipunut Ridgestä. Tämä QS / TC-ongelma on ollut taistelu pitkään. Loppujen lopuksi vaihdoimme YEC-valjaisiin talven aikana, ja se näytti tekevän temppu jostain syystä (vaikka tiedän, että Eric Dorn oli puhunut teille paljon siitä, joten siellä saattaa olla jonkin verran ECU-korjausta, joka En ole tietoinen). Kuten mainitsin, se näytti olevan hyvältä, kunnes Eric viritti ja vilkaisi uudelleen ECUani viime viikolla. Ajattelen, että ehkä jotakin ECU-parametria, jonka hän työskenteli kanssasi, ei sovellettu uudelleensalaman aikana. On mahdollista, että se on tällä kertaa yhtä yksinkertainen kuin huono pyörän anturi, mutta minulla ei ole mahdollisuutta testata sitä pyörällä pari viikkoa. En halua tuhlata kahta päivää testausta ilman vaihtoehtoisia ideoita, joten etsin muita mahdollisuuksia, jos se ei korjaa ongelmaa. Nykyisessä tilanteessa havaintoni on, että TC laukaisee vian ja sammuu (TCS ja moottorin valo palavat), kun aion kovasti kulmasta ollessani renkaan reunalla (kova kiihtyvyys suoraan ylös ja alas tai pienemmällä vähäiset kulmat eivät aiheuta TC-vikaa, ja helpompi kiihdytys suuremmissa kaltevissa kulmissa ei aiheuta TC-vikaa). Kun TC vikaantuu, QS lakkaa toimimasta. TC nollautuu, kun vaihdan pääkytkintä. Valitettavasti Solo2 DL ei luke tietoja ECU: sta jostain syystä (lähetit minulle vuoden 2018 FTECU R6 CAN -protokollan, ja se näytti toimivan, mutta nyt saan vain suorat viivat), joten minun on tehtävä jotain muuta ratkaista jossain vaiheessa. Kiitos. Haim
FYI - Samanaikaisesti kuvailemieni asioiden kanssa huomasimme, että staattorini oli menossa huonoksi (alhainen teho) ja lopulta epäonnistui. Staattorin ja jännitesäätimen vaihdon jälkeen kaikki toimi jälleen kunnolla.