Supportforum

Status: inget svar - röd tråd nr 12V

matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Inlägg: 6Verified User
redigerad May 2020 i FZ / MT 07

Så jag fick det här felet och fann att jag använde ingångstestaren och ett annat forum inlägg som min röda tråd var inte ansluten. Jag trodde att det skulle vara en enkel fix, men jag har inget skämt installerat min ECU och denna kabel antagligen 7-9 gånger nu. Med en multimeter för att bekräfta får jag rätt spänning på allt utom den röda tråden - jag får ingenting. Jag bekräftade kontinuiteten i sele, så frågan ligger vid anslutningen till ECU. Jag inspekterade visuellt stiftet, det är perfekt och fyrkantigt i slutet, jag inspekterade också ECU-stiften, de är också perfekta och raka. Med den röda tråden installerad jämförde jag den visuellt med andra stift och den sitter helt i botten. Jag såg till och med till att när jag anslöt kontakten till ECU för att göra det riktigt långsamt för att bekräfta att den röda ledningen inte backade när jag installerade den. Efter allt detta, flera gånger, läser jag fortfarande 0 volt från min röda tråd när cykeln är igång genom selen. Är det möjligt att min ECU skulle sluta lägga ut denna 12V? Om jag kopplade den här röda ledningen till mitt batteri skulle den fungera på samma sätt? Jag vill verkligen inte skära upp den här saken och jury-rigga den, men det verkar inte som om jag har många alternativ.

kommentarer

• matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Inlägg: 6Verified User
    redigerad May 2020

Så intressant efter att ha startat om ftecu-programvaran och startat om min dator, låtit min cykel sitta av och komma tillbaka en timme senare, gick jag för att se om det skulle låta mig blinka en aktiemall, och det gjorde det och började skriva. Då dog min bärbara dator mittflask eftersom jag inte uppmärksammade ... Så förhoppningsvis kan jag spela om den när min bärbara dator är tillbaka med lager för att spara till säkert nu trasig ECU. Om jag får tillbaka det med lager kommer jag att försöka blinka igen. Kanske är det något med den specifika melodin. Även om sladden röd tråd fortfarande definierar precis över 0 med cykeln på - men när jag testar gränssnittet indikerar siffrorna en bra koppling till eller av cykeln. Jag skulle vara mycket mer benägen att tro att det är användarfel från min sida om det inte gick perfekt när jag installerade det första gången innan jag slog en tråd. Hade inga problem som det här tidigare. Kanske lycka.

• matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Inlägg: 6Verified User
    redigerad May 2020

Jag kunde framgångsrikt spela om en obegränsad melodi - även om jag fortfarande fick drygt 0V på selen när jag testade tidigare. Det faktum att jag blinkade en fullständig obegränsad melodi får mig att tro att mitt problem med kabeln nu är löst (eller kanske det här inlägget inte relaterade exakt till min cykel trots att det verkar vara samma ECU-modell som han använder https://forum.ftecu.com/discussion/203/status-fail-no-response-error-when-trying-to-connect). Kanske tänkte jag tunneln för hårt på att få den 12V och borde ha försökt att blinka varje gång efter att jag installerade den röda ledningen (jag testade precis för 12V och försökte igen). Fick ett licensfel när jag omedelbart gick och flashade en version av den redigerade av mig själv.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.