Om förhållandet mellan [TPS vs RPM] och [MAP vs RPM]
aaa
Hallå. Jag är förvirrad. [TPS-karta = hög belastning. MAP-karta = låg belastning] Är ovanstående förklaring korrekt? Finns det tydliga växlingsförhållanden? Släthet är viktigt för mig. Jag kör långsamt i 0-60 km / h. Vid den tiden är det 2000 ~ 3000 varv per minut. Vilken karta ska jag justera just nu? När ska du justera TPS-kartan?
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Hej, här är en kortläsning för att hjälpa dig att förstå en MAP-sensor bättre: https://www.1aauto.com/content/articles/what-does-a-map-sensor-do-what-is-it Det mesta av din bränslejustering du kan göra i din TPS vs RPM och du kommer att se de största förändringarna där. Del gasspjäll lågt varvtal du kan justera din MAP vs RPM. Jag föreslår alltid att du börjar med TPS vs RPM och göra några fina justeringar med din MAP vs RPM. Tack, Jason A.
Jag förstår lite När jag försvagar motorbromsen. Tomgångs negativt sugtryck är 29,8Kpa. Skulle du göra rik ovan? Eller ett TPS-bord?
Hej, MT07 är inte gasspjäll för tråd gör det svårt att justera motorbromsning. Om cykeln går mager eller rik vill du justera bränsletabellvärdena för att komma till önskad AFR. Tack, Jason A.
Hej OK Tack Jason