OBD werkt niet
Hallo FT-ondersteuning. Ik heb een XSR 700 uit 2017, heb je onbeperkte deuntje geflitst, wat in dit geval mijn enige optie was gelabeld als een bestandsversie uit 2018, voor het geval dat er hier toe doet. Ik heb met succes het OBD-diagnoseharnas gelezen met een systec can-naar-serieel apparaat en ik zie slechts 6 can-ID's die gegevens streamen, waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat het rpm is, de andere heb ik nog niet ontdekt. Hoe dan ook, omdat dit werkt, ben ik er zeker van dat de pin-out op dit punt correct is. Het lijkt raar dat er maar zes ID's zijn, je zou denken dat het er een stuk of tien zouden zijn, op zijn minst gezien alle gegevens die de ECU gebruikt om de motor te laten draaien. Mijn probleem is dat wanneer ik verschillende OBD-dongles probeer te gebruiken, geen van hen het OBD-protocol herkent. Dus ik kan niet dataloggen en afstemmen hoe ik wil totdat ik dit werkend krijg. Ik probeer dit nu al ruim vier maanden uit te zoeken en ik heb hulp nodig. Ik zou de zes onbewerkte datalijnen kunnen dataloggen en in Excel kunnen converteren, maar dat is lastig aangezien we de technologie hebben om dat niet te hoeven doen. Dit is de eerste auto waarbij ik zoveel problemen heb met tunen. Ik zag op dit forum een FTECU-vertegenwoordiger zeggen dat de flash soms problemen veroorzaakt, dus ik heb de aandelenkaart geflasht, maar het maakte geen verschil. Wat is hier aan de hand? Hoe kan ik ervoor zorgen dat een OBD-connector normaal werkt? Is het mogelijk dat de tune de ECU in de war heeft gebracht en zo ja, wat kan eraan worden gedaan?
Comments
Het is een grote mogelijkheid dat uw 2017 daadwerkelijk in 216 is gebouwd, wat vóór het obd-compatibele mandaat is, dus standaard obd-scanners zullen niet werken. De Yamaha-scanner zal werken.