Supportforum

Dynojet QS fungerar inte längre efter blixt på 2013 R1

greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

Hej alla jag har en Yamaha R1 2013 med en fristående dynojet quickshifter konfigurerad för GP Shifting. Efter att ha blinkat ECU-funktionen fungerar inte längden. Det är inte en mekanisk / elektrisk fråga eftersom jag bokstavligen testade allt framgångsrikt på banan, puttade, gjorde blixt och gick tillbaka ut inom 10 minuter. Har någon idéer? Tack Jason

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Aktiverade du QS-modulen i flashfilen?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag gjorde ja.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad har du sensortypen inställd på?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Försök kanske att skicka filen igen.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag har sensortypen som NEJ. Jag försökte spela om det några gånger med samma resultat.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hur är du ansluten till sele? Har du en av våra QS-sele?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag har bara en tråd som går direkt till styrenheten och den andra änden går till batteriets negativa terminal. När sensorn är stängd markerar den stiftet vid styrenheten. Inget QS-sele.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vilken stift är du ansluten till? Kan du lägga upp bilder på var det är anslutet? En QS-sele skulle gå långt mot att rensa allt detta.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag ska publicera en bild när jag kommer hem ikväll. Tack för din hjälp med detta.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Fungerade DJ QS någonsin med FTECU-programvaran? Eller slutade det fungera så fort du blinkade?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Dessutom är det en dynojet quickshifter inte en FT.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja, men fungerade det någonsin tidigare med vår blixt och den inställning du har?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag blinkade bara med din sele och programvara för första gången på helgen på banan. Jag köpte cykeln så och den blixten med något annat. QS fungerade dock före lördagen.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Så du köpte cykeln med FTECU-sele och programvara? Och det blixts redan med en av våra filer?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag köpte cykeln med en blinkad ECU och dynojet-quickshift redan installerad och fungerade. Jag köpte nyligen din FTECU-sele och programvara och blinkade cykeln för första gången med en ny bild på helgen. Det var då quickshiften slutade fungera. Jag tror inte att det ursprungligen blixts med en av dina filer eftersom jag inte kunde läsa ECU. Jag berättade om detta på detta forum och fick höra att om programvaran inte kunde läsa det, berodde det på att det blixts med en annan programvara. Jag tittade bara på cykeln. När det visar sig min quickshifter ansluter till stift 27 i min ecu (samma stift som din orange tråd för selen). Jag ringde FT när jag installerade den och de sa att dela ledningarna ihop och sätta in dem i stift 27. Jag gjorde det och jag kunde använda QS och programmera cykeln. Jag bifogade bilder den här gången.


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Anledningen till att din QS inte fungerar är att du hade den konfigurerad med en Dynojet-PC, eller åtminstone är det intrycket den person du talade med här tänkte när du beskrev vad du hade och behövde. Vår programvara använder olika stift eftersom den är ECU-baserad, så du behöver rätt QS-sele för att kunna arbeta med vår programvara. Har du några kontakter på dina DJ QS-ledningar, eller var de avstängda?

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    De är avskurna. Det är bokstavligen 2 ledningar. Den ena går till stift 27, den andra till marken.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Jag har en bazzaz-bränslemodul inte dator om det gör någon skillnad.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du erfarenhet av att strippa tunnmätare och klämma mycket små stift? Vi kan skicka ett äldre QS-sele med det enda kontakten, men du måste installera stiften för att passa på kontakten på sensorsidan.

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    Ja, det kan jag definitivt göra. Eller så kan du bara berätta vilken stift jag ska använda om stift nr 27 inte längre är det.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.