Supportforum

MT10 EU spec P062F-fel

info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Inlägg: 4Verified User

Hej; Jag har en EU-specifikation MT10 2016 här som blinkades med FT Ecu obegränsad papperskorg för en tid sedan - B678591A00. Allt fungerade bra. Jag har nyligen spolat tillbaka den till lagerbehållaren med endast hastighetsbegränsaren och AIS stängd av. Nu rapporterar ECU P062F-fel (EEPROM-fel) och P1400-fel (AIS). Dessutom fungerar farthållaren inte längre. Kan någon hjälpa mig att lösa dessa problem? Hälsningar; Michal

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Gå till Diagnostics Code Manager-modulen och avmarkera P1400 Avgasluftsinjektionssystemets felfält och P062F Generic Internal Control Module Varning och sedan spolning. Vad är artikelnumret för din ECU? Vilka ändringar har du gjort på din MT-10?

  • info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Inlägg: 4Verified User

    Hej, artikelnumret är B678591A00. Bike Har hela Akrapovic-systemet installerat med exup eliminator. Lager lambda sensorer är på plats. Kommer krysskontrollen att fungera igen om avmarkeringen av dessa fel kommer att fungera? Hälsning Michal

  • info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Inlägg: 4Verified User

    Hej igen; Cykeln verkar fungera bättre (inga FI-fel) men nu står vi inför ett problem med farthållare - när den är aktiv (men hastigheten inte inställd) stängs ett CC-system av efter cirka 15-20 kilometer (inget FI-ljus, CC-lampan blinkar, hastighet kan inte ställas in). Vad kan orsaka den här typen av problem? Hälsningar; Michal

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Fartygskontrollen på FZ / MT-10 är mycket snygg med sin hårdvara. Det finns flera komponenter som det använder för att köra systemet, och om en av dessa komponenter inte har justerats, utlöser det ett fel eller av misstag avstängning. Den bakre bromsbelysningscylindern, främre bromsspakets ljusaktiveringsomkopplare, kopplingsspaken och TPS-sensorn spelar alla en roll. Kontrollera alla dessa komponenter mycket noggrant för korrekt justering och drift, särskilt om du har bytt något som handtag, grepp, fotstift / ryggset etc.

  • info@motokofeina.plinfo@motokofeina.pl Inlägg: 4Verified User

    Hej, tack för ditt svar. Problemet är att allt fungerade bra innan jag blinkade med en lagerbehållare (med lite förändringar som nämnts ovan) för en vecka sedan. Så ECU blinkade med FT Suite (obegränsad karta) för länge sedan och det fanns inga problem varken med erros eller med farthållare. För en vecka sedan blinkade jag det med lagerbehållare och problemen dök upp. Inga förändringar gjordes på cykeln. Bara en refash. Finns det någon typ av TPS-omkalibreringsförfarande?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag skulle undersöka en TPS-kalibrering från din servicemanual. Om du tror att detta beror på blixten så blixten tillbaka till obegränsad och berätta om du fortfarande har ett problem eller inte snälla. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.