Helpforum

Quickshifter on 2014 MT-07?

rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Berichten: 7Verified User

Good afternoon/morning :)

I ordered the quickshifter last week but someone pointed out to me that the module is not available for my ECU?

2014/2015 1XB-8591A-00

Any suggestions?

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Het zou er een moeten hebben. We onderzoeken het, ik kom zo snel mogelijk op je terug.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Het bestand is opgelost, je zou het nu moeten kunnen gebruiken.

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Hi Kent,

    I have installed the QS now, but it does nothing.

    When i measure on the harnas connector with a multimeter i get a nice closed circuit when i upshift.

    Could it be something in the software?

    We ordered 2, and the other 2016 or 2017 MT-07 is working fine.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Hebt u de QS-module "Sensortype" ingesteld op "NEE" (Normaal open)?

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Yes, i checked the QS 1.1 flag and also selected type NO.

    Everytime i re-open the Quickshifter option in the software however de Sensor Type is empty.

    But this also happens with the other bike we did, and this is working fine.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User
    bewerkt September 2019

    Hallo Kent, Rob en ik gebruiken allebei exact dezelfde instellingen, voor mij werkte het meteen, beide met onbeperkte en stockkaart. Mijn ECU is 1XB-8591A-40, we merkten vooraf dat voor zijn ECU de QS-optie eerst niet beschikbaar was. De sensor werkt, hij slaagt voor de continuïteitstest zodra hij is geactiveerd, die de hele weg meetbaar is naar de ECU. Het moet iets zijn dat verband houdt met ECU / software, denken we, knipperen op zijn fiets werkt prima, wat zou moeten aangeven dat het harnas ook in orde is. Dit zijn de instellingen die we gebruiken:

    Ik heb echter net gemerkt dat zijn software in het Nederlands is, kan dat een probleem zijn? Hoe kunnen we de taal veranderen? Het komt ook voor dat na het sluiten van het QS-menu en het opnieuw openen dat het sensortype leeg is. We gebruiken de sensor ook allebei in push-configuratie (rode draad).

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ga naar Help> Instellingen in Tuning Suite om de taal te wijzigen. Probeer dat eerst in het Engels om te zien of het helpt.

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Hallo Kent, ik heb de software zojuist bijgewerkt en in het Engels gezet, een nieuw bestand van stockmapping gemaakt, met QS-instellingen. Nog steeds niets op de QS Hier zijn schermen van de interfacetest, met ontsteking aan:


  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Interfacetest heeft niets te maken met de QS-instelling.

  • rob.v.breemen@gmail.comrob.v.breemen@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Ok, goed om te weten. Maar kunnen we behalve de taal in het Engels en de sensor testen, nog iets anders doen om de quickshifter te repareren?

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User

    Hallo Kent, enig idee van wat wij / u (FTecu) kunnen doen? We bieden proactief informatie, die opzij wordt gezet, zonder een oplossing te bieden, op dit moment is er radiostilte sinds 03-09-2019. Voorlopig was de QS van Rob alleen maar een dure grap, terwijl het voor mij heel leuk is en ik zou graag zien dat Rob ook van de QS geniet. Met vriendelijke groet, David

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Onze excuses voor de vertraging. We onderzoeken dit probleem.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Heb je geprobeerd beide bestanden te gebruiken (stock en onbeperkt)?

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Berichten: 30Verified User

    Ja, we hebben beide bestanden geprobeerd. Voor de mijne werkten beide (1XB-8591A-40) en voor zijn (1XB-8591A-00) geen van beide werkte, beide onbeperkt en voorraad.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Dit probleem is opgelost. Defecte sensor.

Meld je aan of registreer je om te reageren.