Supportforum

Inaktivera immobilizer

roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

Jag har tagit bort immobilisatorn från min Yamaha r1 2010, men hur inaktiverar jag immobiliseraren i FTecu tuning svit? Tack :-)

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du måste ta samma år amerikanska modellfil (14B-8591A-20) och ställa in modulen "US Harness Config" till "FALSE" och sedan blixta den i din ECU.

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Tack :-) Men jag har fortfarande problem .. Jag har en felkod 39 och jag har läst på internet, att om du försöker starta cykeln fem gånger så går den i låsläge eller återförsäljarläge, men med rätt "fixa" det kan rensa ut alla felkoder när flasha det med FTecu, något om ett komplett format av ecu .. kan du hjälpa till? :-) ps det är en eu-cykel

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du en Bazzazz piggyback-bränslemodul på din cykel?

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Jag hade det fulla bazzaz-systemet, men det är frånkopplat nu, jag och jag tror inte att det är ECU som stekte, för jag kan läsa och skriva till det framgångsrikt, och det konstiga är att när jag blinkar det med en EU-fil (14B-8591A-00) det finns inget fel, men det kommer inte att starta på grund av den saknade startspärren, som brast efter krasch: - / Jag har försökt återanslutning med US sele ledningar diagram, men ingen tur där. även om jag inte är 100% så är jag säker på att jag har rätt amerikansk ledningsdiagram. Är inte alla ECU med artikelnummer (14B-8591A-00 + 20 + 30) densamma? Jag trodde att det bara var mjukvaran där var annorlunda.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hade du felet med kod 39 innan du började den här tråden?

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Ja

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Måste du göra några nya kablar med Bazzazz-kontrollern? Jag skulle kolla in alla dina anslutningar igen.

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Nej .. när jag först installerade bazzaz-systemet hade jag inga problem. Jag har lagt märke till att även efter att jag har gjort några kabeldragningar på kontakten för ECU till USA-ledningar .. Jag kommer med felet med US fil och inget fel med EU fil. Jag ska dubbelkontrollera.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du ansluter din cykel till USA-specifikationer utan immobilisator, var säker på att du använder den amerikanska filen med US Harness Config inställd på SANT. Om du använder US-filen med din cykel kopplad till EU-specifikationer och ingen immobilisator, var noga med att ställa US Harness Config till FALSE. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.