Supportforum

hoppas att kontrollampan skulle slockna med blixt

herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Inlägg: 8Verified User

Hej alla, jag har en '17 Yamaha r1 (USA), jag installerade smog block off plattor och är den enda modifieringen jag har gjort på det (väntar på min avgaser för att komma in) när jag slog på min cykel, en kontrollmotorlampa kom på. Gick till min mekaniker och förklarade vad som hände och vad jag hade planerat för cykeln; 3/4 avgassystem, ta bort utmatningsventilen och justera temperaturen. Han sa att en blixt skulle fungera och borde kunna rensa kontrollmotorns ljus. Jag köpte satsen, jag använde stock 17 r1-filen och det enda jag ändrade var körtempen och inaktiverad AIS-ventil (eftersom jag installerade smog block off-plattorna). Blinkade ECU och installerade den tillbaka på cykeln. När jag gick för att slå på cykeln var lampan för kontrollmotorn fortfarande tänd, men tempen då jag ville att mina fans skulle slå på fungerade. Har jag missat något? Finns det något annat jag behöver för att "inaktivera?" Tack på förhand

Taggade:

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Gå till din Diagnostics Code Manager-modul och avmarkera P1400 Avgasluftsinsprutningssystemfel, och skölj sedan om filen igen.

  • herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Inlägg: 8Verified User

    Hej, tack för det snabba svaret. Jag försökte ditt förslag och kontrollera fortfarande att motorlampan är tänd. Aktuella inställningar är Aktiekarta med temperatur 195-205, AIS (inaktiverad) och p1400 avmarkerad. Några andra förslag?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du måste skaffa en OBDII-skanner med en adapterkabel så att du kan ta reda på vilken felkod som utlöses, fixa problemet och sedan radera koden.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, se till att din fil är inställd för dina cykellägen. ECU-inställningar och Diagnostic Code Manager är de områden du vill titta i. Om du till exempel inte har en EXUP-ventil och O2-sensor längre på din cykel, vill du se till att koder relaterade till det inte avmarkeras i Diagnostisk kodhanterare. Se också till att du använder rätt fil som matchar ditt ECU-artikelnummer. Tack, Jason A.

  • herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Inlägg: 8Verified User

    tack Jason och Kent, jag fick adaptern för obd-skannern och kontrollerade koderna, visar mig att jag borde använda en obegränsad fil eftersom de flesta koder jag hade redan stängdes av i diagnostikhanteraren. förhoppningsvis går ingen 1 genom vad jag gick men om de gör kan de läsa den här tråden ...

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Glad att höra att du fick allt löst. 👍️

Logga in eller registrera dig för att kommentera.