Supportforum

Kan inte blinka ECU

Hej allihop, så jag har haft denna ft ecu-sele ett bra tag nu men jag fick den aldrig att fungera jag bor i eu, jag gjorde felsökningen 5 gånger redan, allt checkar ut undantag som görs när jag hoppar gula och röda ledningar och jag vänder på tändningen gör bränslepumpen ett tickande ljud i ett par sekunder och stannar sedan. Jag kontrollerade kabeln men den är i rätt läge, helt och hållet och låst på plats inte skadad eller inget liknande att jordkabeln är på den plats som instruktionerna säger och Jag slipade ner platsen för maximal anslutning, men när jag går till den bärbara datorn går den inte att skriva nu kan det vara den bärbara datorn som inte är tillräckligt kraftfull? Eller att jag använder hotspot-anslutning? men om det är den gula tråden så vet jag inte hur jag ska lösa det eftersom den är i 6:e hålet i 1:a raden helt sittande men ändå låter det tickande ljudet tack alla på förhand. Cykel: 2021 mt07 eu ecu nummer BAT-8591-A10 karta använd dynojet mt07 2021 dna luftfilter akrapovic exaust

kommentarer

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej För att få din ECU att skriva behöver vi tillgång till din ECU. Starta programvaran och anslut USB till datorn och cykeln. Välj kartfilen du vill visa och gör alla justeringar på kartan efter behov. Koppla ur ECU:n från motorcykelselen och slå på tändningen. Välj skriv ECU under enhet. Anslut inte ECU:n förrän den andra nyckeln på meddelandet. Den kommer att ladda ECU-bilden, sedan Kontrollera ECU och uppmanas att tilldela en licens. Därifrån kommer det att uppmanas att koppla ur 6-stiftet, slå sedan av och sedan ansluta 6-stiftet. Inget behov av att koppla bort 6-stiftet eftersom vi har ECU:n frånkopplad. Efter att du uppmanat att ansluta 6-stiften kommer det att uppmanas att tangenten, det är då du kommer att koppla in ECU:n och välja ok. Det bör börja skriva ECU efter det. Mikrofon

  • coreymaster22@yahoo.comcoreymaster22@yahoo.com Inlägg: 2Verified User

    Vad var åtgärden?

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Corey, försök vad Mike sa. Jag gick igenom det här på telefonen men jag kanske inte var så exakt som Mike beskriver. låt mig veta vad som händer.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.