Supportforum

Importera PCV-korrigeringar till FTECU, 16 R1

miketilston@btinternet.commiketilston@btinternet.com Inlägg: 3Verified User

Efter att ha kört cykeln med FTECU och PCV med AT framgångsrikt i 4 år tänkte jag att jag skulle göra i ordning det hela och importera PCV:n till FTECU. Jag kör exup valve och 02 eliminators...........Jag kan inte ställa in sluten slinga för att inaktivera och köra exup valve (den kastar exup valve fel) Allt ser bra ut när jag importerar PCV justeringarna, jag till och med kollade med en miniräknare några av de olika procentsatserna, alla såg bra ut även inblandningen i ca 4% upp gas och 3% ner gas på bränslekartan. Att cykla efter importen med även AF-display visade att bränslepåfyllningen fortfarande var borta från där jag ställde in den, så importerade ytterligare en uppsättning korrigeringar och sedan började den bli päronformad, först skulle den vilja lägga till runt 10-15% mer bränsle, så jag lät det lägg till att (PCV), den blev sedan mega rik (10-1) och ville ha ut bränsle, den körde sedan mega magert (16-1) och båda dessa kunde verkligen kännas när cykeln höll tillbaka, men det var sporadisk, ok i 10 minuter och sedan antingen megga rich eller megga lean. Jag laddade om std FTECU bränslekartan och PCV-justeringarna och allt är bra igen Så vad händer? Hoppar det från TPS-RPM till MAP-RPM eller är det någon form av kontrollsumma som pågår nästan som om ändringen av bränslekartan kämpar mot slutet slinga (men de har 02 eliminatorer på plats)

kommentarer

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Power Commander bör ses som en dum råenhet eftersom den bara kan modifiera de primära injektorerna vid låga hastigheter, vid högre rpm när sekundärerna kick in power commandern inte kan kompensera för dessa. Active tune-systemet övervakar och justerar både primära och sekundära injektorer.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.