Supportforum

Licensproblem

davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

Hej. Jag blir alltmer orolig för att använda programvaran eftersom jag hela tiden får fel under blinkning. Lägg märke till att du nu har en riktig 2018 R1-karta, jag trodde att jag skulle försöka idag och i en halvtimme trodde jag att min ECU var murad! Skickad fil "misslyckades". Skickad fil igen, "ingen licens upptäckt. Vill du försöka återställa licensen BAE ###?" Ja. Skicka igen. "ingen ECU upptäckt". Upprepa i en halvtimme med ökande paniknivåer! Så småningom stängde man av allt, fick en rök för att lugna sig och försökte igen. En komplett, som i likhet med första gången, blinkar och cykeln går igen. Titta i min ecuhistoria visar en hel lista över falures, men också, det visar min licens som anges som 2015 R1 inte en 2018.6 Kan detta påverka det?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Blixtsposterna som vi ser i slutändan tyder på att du noggrant bör kontrollera de orange och röda ledningarna i din sele (dvs. lossa, börja dra ut ur kontakten osv.).

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Ska göra. Tack.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User
    redigerad August 2019

    Hej. Dra ut allt från varandra och alla anslutningar är solida. Testat med en multimeter för kontinuitet också. Återigen allt bra. Försökte skicka ett foto men få fel 500. Gissa att det är för stort. Vad händer nu?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Gå till avstämningsprogramvaran, välj Hjälp> Testgränssnitt. Utför ett test med både tangent på och tangent av. Berätta vilket nummer du ser inom parenteserna i testingångarna.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Key off 20 Key on 36 Key off igen 30 !!

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Dessa är alla acceptabla inmatningsnummer. Key off / no power du letar efter 0,10,20 eller 30. Key on / power du letar efter 6, 16, 26 eller 36. Ta bort skyddskåpan från din cykelsidosele och slå på nyckeln. Hoppa de röda och orange lederna med en multimeter. Du borde se runt 5V. Om du hör din bränslepump grundning, har du ett anslutningsproblem med den orange ledningen. Gör samma ledningshopp med de röda och gula ledningarna, spänningen ska vara i linje med den röda / orange kombinationen. Om inte, eller om du hör bränslepumpens grundläggning, har du ett anslutningsproblem med den gula tråden.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    5,1 volt på båda testerna. Ingen primär bränslepump. Detta med avstängningen av död.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Killbrytaren måste vara på snälla.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Samma. 5,1 volt. Båda testerna. Ingen primär bränslepump.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Så i princip är vi vid den punkt där allt kolla in, och den sista blixt du gjorde var framgångsrik?

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Ja. Men det tog ett halvdussin försök och tills det tog hade jag en död cykel.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Jag vill bara tacka för din hjälp med detta. En till fråga. Min Wi-Fi-signal är ganska bra i garaget, men om den tappade lite, kan det orsaka detta?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    Nej, så länge blixten har börjat kommer inte den avbrutna internetsignalen att räcka för att orsaka en motorcykel som inte körs.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Bör det vara på för en blixt också?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ja.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Wow. Det är första gången jag har fått höra det !!

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ursäkta, gjorde ett misstag, dödomkopplarpositionen spelar ingen roll.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.