Supportforum

2021 GSXR-1000R hardfail "återställningsförsök har överskridits"

Kubano78Kubano78 Inlägg: 6Verified User

Blinkade fint ett par gånger sedan detta meddelande varje gång. Cykeln har varit i ett dött läge och startar uppenbarligen inte. Måste verkligen fixa och få igång min cykel. Cykelsele, gjort kontrollerna, allt annat är bra. Den kommer att läsa men när den ska skrivas får jag det här meddelandet.

kommentarer

  • Kubano78Kubano78 Inlägg: 6Verified User
  • Kubano78Kubano78 Inlägg: 6Verified User

    Någon?

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User
    redigerad November 2022

    Leta efter diagnosstegen där du placerar ett gem i selen för att se om kablaget fortfarande är bra. Min gjorde detsamma, R1M tho, genom att återansluta alla kablar i den större ECU-kontakten försvann mina problem. Jag ska försöka hitta dem åt dig..

  • Kubano78Kubano78 Inlägg: 6Verified User

    tack men alla tester var bra. Det var licensen. Det kändes igen som bedrägeri, så det låste sig. Mike återställde det. Bra som ny. Cykeln gick bättre efter ärligt talat. Jag tror att det är en bra idé att blinka om då och då.

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User
    redigerad November 2022

    Okej, bra för dig! Men det här är länken till testet jag pratade om, som jag tror att du sa "alla test var bra", så det här är för alla som läser detta senare: https://forum.ftecu.com/discussion/319/attention-hardware-test-for-6-pin-bike-side-harness-that-will-often-solve-your-issues#latest

  • Kubano78Kubano78 Inlägg: 6Verified User

    @kgsiani@gmail.com Bra poäng. Ja, jag hoppade på röd/orange...ingen bränslepump. samma sak med röd/gul...ingen bränslepump. Stadig 5v på svart/orange, svart/gul. Fortfarande bra att göra testet. Det är också självklart, se till att ni laddar rätt artikelnummer. Jag vet att ECU:n är en jävel att få ut om man inte är van vid det. Tro mig, det kommer att skydda dig lite halsbränna.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User
    redigerad January 2023

    Det meddelandet visas när det finns ett problem som blinkar och användaren fortsätter att försöka utan att rätta till kommunikationsproblemet. Det kommer inte att tillåta ett nytt återställningsförsök på 10+ dagar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.