Supportforum

Uppdaterade Quick Shift-sensorer

octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User
redigerad May 2022 i Quickshifters och Blippers

Hej, När det gäller de uppdaterade snabbväxlingssensorerna. Ledningsfärgerna på de nya sensorkontakterna är olika. På de nya sensorerna är kontakten med blå och gröna ledningar trycksidan och den orange och gula dras. Hälsningar

kommentarer

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Inlägg: 12Verified User

    @octavio@ftecu.com hej man kanske du kan hjälpa till att få mig att komma iväg här. Licens# B1B95D45 har fastnat i ett flashinitierat tillstånd. Varje chans att du kan återställa detta för mig

  • jidhafs@msn.comjidhafs@msn.com Inlägg: 1Verified User

    vad är uppgraderingen i de nya sensorerna

  • adrian_w@live.com.auadrian_w@live.com.au Inlägg: 5Verified User

    Min quickshifter (Yamaha R6 ECU-baserad Quickshifter Kit (Typ 7)) slutade fungera (köpt 3 december 2021) och använde den på cykeln mellan februari och maj 2022 cirka 10 gånger utan problem, men slutade fungera i juli. Kollade multimetern för kontinuitet, men både push- och pull-aspekterna fungerar inte.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Om du skickar tillbaka sensorn kan vi testa den och byta ut den om den är dålig.

  • buffsins@gmail.combuffsins@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Hej Mike, jag kommer från Mumbai, Indien. Jag har en GSXR 1000 (2013) Jag har beställt sidosele för cykel tillsammans med Quick Shifter. Nu har jag flashat min styrenhet och aktiverat snabbväxlingsinställningen. Men jag får kontinuerligt FI-ljus (C31) Först trodde jag att det berodde på växellägessensorn (GPS). Även efter att jag har bytt ut (GPS) får jag samma resultat med FI-lampan (C31) och det syns inga växlar på min huvudenhet. Toady gick jag för en Dyno Tune. Jag blev chockad när jag såg att när jag kopplade bort snabbväxeln försvann allt FI-ljus och cykeln presterade också bra. Det var en enorm skillnad i topp HP ca 9HP. Eftersom det är ett dragevenemang i 1:a veckan i november. Jag skulle verkligen uppskatta om du kan hjälpa mig att hitta en lösning på mitt problem.

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Hej, Kan du skicka mig kartfilen du använder så hjälper jag dig att reda ut det?

  • buffsins@gmail.combuffsins@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Tack Mike men jag löste problemet. Det var QS-sensorn. Men jag har också ytterligare ett tvivel om GSXR 1000 (09 -16) modellerna med obegränsade kartor för tändningstider. Eftersom alla cylindrar visar identisk tändningstid, vilket inte är fallet med lagerkartorna. Kan du snälla upplysa mig om detsamma?


  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Jag byggde inte den kartan men så vitt jag vet hade det förmodligen inga fördelar av variansen i timingen då de påverkas av avgaser och cylinder.

Denna diskussion har avslutats.