Supportforum

Popping

jkdad212@gmail.comjkdad212@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Gjorde blixten och använde den obegränsade filen. Installerade även ett K&H-filter medan jag hade tanken avstängd. Nu får jag en inbromsning som jag inte fick tidigare. Endast M4 slip on och inga andra moddar än det nya filtret. Normalt eller borde jag ha använt lagerfilen då jag inte har fullt utblås?

kommentarer

  • Navidtourian@hotmail.comNavidtourian@hotmail.com Inlägg: 28Verified User

    Retardation poppar händer även med lager ECU men det är svårt att höra på grund av OEM ljuddämpare/slip on. Nu kan du höra det mer på grund av både ECU-blixt och slip on som är mindre begränsat. Du kan minska nedbrytningen avsevärt genom att installera block off-plattor och inaktivera AIS, men kom ihåg att detta kommer att leda till skada på katylomvandlaren övertid. Hoppas det här hjälper.

  • jkdad212@gmail.comjkdad212@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Tack!

  • jkdad212@gmail.comjkdad212@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Det stör mig inte riktigt, bara att se till att det inte betyder att min cykel inte fungerar optimalt.

  • jkdad212@gmail.comjkdad212@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Vänta faktiskt... Jag hade samma slip på innan blixten och fick inte det här ploppet. Lite, men inte så här.

  • Navidtourian@hotmail.comNavidtourian@hotmail.com Inlägg: 28Verified User

    Jag är glad att informationen hjälpte. Efter ECU-blixten finns det ingen begränsning på AFR och på ETV, därför kan det finnas fler UHC:er. Så när AIS injicerar mer luft kommer det att bli mer explosion (popping)!. Det skadar inte motorn, men det kommer att skada CAT.

  • Navidtourian@hotmail.comNavidtourian@hotmail.com Inlägg: 28Verified User

    När det gäller att "köra optimalt" kan du uppnå det med autotune-enhet (osäker på om FTECU erbjuder det för din cykel), om de inte gör det, kan du gå med DynoJet autotune eller få en it-dyno trimmad på performance shop ( men även det skulle inte vara optimalt, på grund av lufttemperatur och fuktighetsnivå vid tidpunkten för dynojustering)

  • jkdad212@gmail.comjkdad212@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Tack igen. Du vet uppenbarligen vad du pratar om, så en fråga till. FTECU har en funktion som importerar PC5 bränslekartor. Jag laddade kartan som är ganska nära min konfiguration. Nu när jag vrider gasreglaget till över 75% kan jag känna att bränslet minskar. Allt är bra tills jag får nästan full gas. Det räcker med en minskning för att hindra cykeln från att accelerera. Några idéer om det?

  • Navidtourian@hotmail.comNavidtourian@hotmail.com Inlägg: 28Verified User

    Tack. Jag lär mig fortfarande.... Tja, jag tror inte att din cykel har ETV så den kommer faktiskt att opens100% när du ger den full gas, låt oss säga att den har ETV, eftersom du flashade ECU:n kommer den att öppna alla sätt, så det kan inte vara problemet Det skulle vara väldigt svårt att säga utan att se bränsletrimmet som du importerade från PCV, men jag tror att problemet är med bränslekartan som du importerade vilket substrat mer bränsle som det är nödvändigt på högre RPM. Har du provat bara den obegränsade filen för att se om samma situation inträffar? PCV-bränsleimporten skapar problem, jag stötte på några problem som jag var tvungen att manuellt justera bränsletrimmet och slutligen lade till Autotune eller aktiv tune med mål-AFR. Eftersom du nyligen flashade ECU:n så tror jag inte att problemet ligger i CAT:n, om det inte var ett tag sedan du flashade ECU:n. Hoppas det här hjälper!

  • jkdad212@gmail.comjkdad212@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag kom precis in för ett par dagar sedan. Det måste vara bränslekartan jag la in idag, eftersom gasreglaget inte gjorde det tidigare. Jag borde nog bara gå tillbaka och cykla istället för att pyssla, men jag älskar att pyssla!

  • Navidtourian@hotmail.comNavidtourian@hotmail.com Inlägg: 28Verified User

    Samma här....Jag gillar att mixtra också... Jag tror att problemet kommer att försvinna när du flashar det med obegränsade filer utan att importera bränslekarta från PCV. Lycka till, åk säkert och njut av ridningen👍

Logga in eller registrera dig för att kommentera.