Supportforum

08 Yamaha R6 13s-8591a-60 stigande Tomgång

rpachec10@gmail.comrpachec10@gmail.com Inlägg: 21Verified User

Hej, jag köpte den här R6:an av någon annan. Tidigare ägare har låtit stämma den av någon annan. Jag har tillgång till en dyno och jag köpte licensen och jag planerar att trimma den. Innan blinkande fil 13s-8591a-60 (generisk) Obegränsad cykeln går på tomgång bara bra. När jag blinkade 13s-8591a-60 (generisk) Obegränsad, började cykeln få en stigande tomgång. Jag har en ftecu QS och jag försökte flasha den andra filen men de har inget QS-alternativ att aktivera. Några tips i denna fråga? Jag har inte bytt något från filerna eftersom jag inte har kunnat få det på dynon på grund av att jag ville fixa tomgångsproblemet.

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Kan du utveckla mer om den stigande tomgången? Går det svallande, går högre på tomgång än du skulle vilja etc. Händer det när det värms upp? Har du kollat cyklarnas gasspjäll/blads skick också? Hälsningar

  • rpachec10@gmail.comrpachec10@gmail.com Inlägg: 21Verified User

    Hej Cykeln hade inga problem innan så jag vet att det inte är något mekaniskt. När den är helt kall slås den på normalt och ingen tomgång stiger. När cykeln är varm och ta en tur och kom tillbaka. Om jag stänger av den och sätter på den igen. Den kommer att stiga till 5k, håll den i en sekund och sänk ner den. Ju svalare cykeln är desto mindre gör den det. Jag har också sökt och det här är vad en annan butik skrev tillbaka. "en av FTECU-filerna för ECU:n som slutar på -60 har ett fel för uppvärmningens tomgång. Jag har haft exakt samma problem på 3 olika R6 när jag testade filen."

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Vad är din ECU:s artikelnummer? Har du också samma skick med lagerfilen? Hälsningar

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Ok, så jag kollade in kartan för ECT vs RPM Idle speed för Warmup/Base Idle och de är definitivt mycket högre än resten av kartorna. Mitt förslag skulle vara att kopiera över cellvärdena för Warmup/Base Idle Map från 13S-8591A-20(US) Unrestricted-kartan till -60(Generic) och det kommer troligen att lösa ditt problem. De kopieras inte över exakt för tillfället så du kan behöva justera dem manuellt. Testa och låt mig veta hur det går. Hälsningar

  • rpachec10@gmail.comrpachec10@gmail.com Inlägg: 21Verified User

    Bra affär, det ska jag göra. Tack. Jag hoppas att detta löser problemen

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Inga problem. Låt mig veta hur det går. Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.