Supportforum

Licensöverföring (email)

kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

Eftersom jag har problem med reflash FZ1 (jag har fel fel: inget svar) på mitt första gränssnitt, vill jag försöka reflash denna ECU på mitt andra gränssnitt (jag köper 2 gränssnitt för alla fall;)). När jag går till mapp LICENSER i mitt konto och när jag går till denna licens (9F846FFB) Jag ser alternativ: Överför till och email ... Jag kan skriva det mitt andra e-postmeddelande där jag har registrerat andra gränssnitt och försök sedan blinka på andra kabel? :) Eller överför ny (ej använd) licens till MIN SECOND-konto med andra gränssnitt?

kommentarer

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User
    redigerad July 2019

    Licensöverföring används för att överföra äganderätten till din ecu till en annan registrerad användare, säg till din mottagare när du släpper cykeln av hos dynobutiken. I så fall vill du se till att de överför den igen när de är färdiga ..

  • kawasakifte@gmail.comkawasakifte@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    OK :). Det är bra för mig .. Jag vill bara prova mitt andra gränssnitt och hitta problemet .. Så .. Jag kan överföra en licens till mitt andra konto och försök reflash denna överförda ECU i andra gränssnittet .. och när jag kontrollerar kan jag överföra det tillbaka till första kabeln .. JA :) ??

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User
    redigerad July 2019

    Om båda gränssnitten är kopplade till samma konto behövs ingen överföring och du kan enkelt använda dem omväxlande. Annars skulle du behöva överföra mellan kontot gränssnittet A är registrerat och gränssnittet B är registrerat. Licensieringen är: 1) Konto - Ett konto kan använda vilket gränssnitt som är registrerat för oss. Vi har någon licens som hör samman med dem. 2) Gränssnitt - flera gränssnitt kan registreras på samma konto och de kan användas omväxlande 3) ECU-licens - varje gränssnitt levereras med en ECU-licens men alla licenser i ett konto kan användas med och gränssnitt som är registrerat på det kontot. Denna licesnse kan överföras mellan användare via webbplatsen. 4) Funktionskoder - funktionskoder är normalt inte nödvändiga förutom att aktivera specifika funktioner inom en ecu, de associerar med en viss ecu-licens och överför den licensen vid en licensöverföring.

  • conk@abv.bgconk@abv.bg Inlägg: 1Verified User

    En annan fråga till punkt 2 ovan) Gränssnitt: Kan gränssnittet överföras från ett konto till ett annat, vid begagnad köp? Jag har sålt min cykel och jag behöver inte det gränssnittet längre. Naturligtvis skulle den nya ägaren av gränssnittet köpa en ny licens för samma ECU-typ som gränssnittet är utformat för. Tack!

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User

    Nuvarande gränssnitt är inte överförbara även om vi kommer att undersöka det i framtiden.

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Fråga! Jag har köpt datalänken bänk ecu blinkande kit ..... nu när jag ansluter min ecu och går till enheten i FTecu-sviten och trycker på den aktiva inställningsknappen, säger den "Denna ECU med licennum **** ***** är registrerad till följande användare ********@hotmail.com vänligen kontakta ovner för överföringsbegäran "ägaren till det mailet är det som blinkade min ecu för 2 år sedan, är det att möjligt att ha 2 licenser på samma ecu? Tack :-)

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du kan inte ha två licenser på samma ECU. I grund och botten, om du vill behålla inställningarna från den tidigare licensen, måste du kontakta den personen för att ordna en licensöverföring. Om du inte bryr dig om de tidigare inställningarna använder du helt enkelt din bänk-flash-kit för att skriva över den tidigare licensen med din egen licens.

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Ohh nice, jag bryr mig inte ... men hur använder jag min bänk flash kit för att skriva över tidigare licens ??

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad August 2019

    När du ansluter din bänk blinkande kit till ECU måste du flasha en fil på ECU för att kunna använda tuning suite-funktionerna. Välj en fil (se till att den matchar ditt ECU-artikelnummer) och klicka på Enhet> Skriv. Klicka på "OK" när du ser prompten "Denna ECU med licensnummer XXXXX är registrerad till ....". Du kommer då att se en fråga som frågar dig "Vill du skriva över denna ECU med licens XXXXX?" Du klickar på OK, och det börjar filskrivprocessen som skriver över den föregående filen. När du är klar bör du kunna se och använda alla inställningssvitsfunktioner. Var noga med att följa alla instruktioner i skrivprocessen noggrant. Se till att göra det när det ber om att slå på det och klicka sedan på OK. Klicka inte på OK innan du utför proceduren.

  • roberto@manzo.dkroberto@manzo.dk Inlägg: 11Verified User

    Tack för att det fungerade perfekt :-)

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Glad att höra det! 👍️

  • mrc723@gmail.commrc723@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Ursäkt för att ha kommit sent på detta. En fråga, skulle du behöva köpa en ny bin-fil och sedan skriva över med den?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du köper ett nytt flash-kit eller USB Data Link-kabel ingår en ny flash-licens.

  • mrc723@gmail.commrc723@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Råd snälla, som ovan. Jag har kabeln på grund av att vi ställde in vårt teams R1: er. Det är därför inte en "ny" kabel med medföljande BIN-fil. Den föregående tunern är motvillig att ge mig tillgång till cykelens ECU utan ekonomisk belöning. Eftersom denna ryttare har köpt cykeln med systemet monterat är han inte angelägen om att köpa en ny BIN med Autoblip. Finns det inte ett annat sätt? Jag föreslog den tidigare killen att sätta tillbaka den till standard och sedan överföra ägandet. Råd om hur du fortsätter snälla

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om den tidigare ECU-filägaren är motvillig att överföra till licensen på grund av immateriell egendom (inställning), ja, han kan helt enkelt kopiera / klistra in standardbränslekartorna från en standard obegränsad fil och sedan överföra licensen till dig. Eller så kan han flasha en ny standardfri fil i ECU, men du måste se till att Auto-Blip-funktionen är aktiverad när han gör det. Om den tidigare ECU-ägaren vägrar detta alternativ finns det inga andra val. Du måste köpa en ny flashlicens och Auto-Blip aktiveringslicens.

  • rana@questpoint.norana@questpoint.no Inlägg: 1Verified User
    redigerad September 2020

    Hej, @kento_ftecu Jag har skickat ett mejl till FTECU och publicerar samma innehåll på detta forum. Jag måste erkänna att jag inte förstår FTECU: s licensregler, och kanske någon på detta forum kan hjälpa mig att förstå. Jag har haft ett bänkgränssnitt som ligger i flera år utan att använda det. Jag hittade det av misstag i en låda och nu planerar jag att sälja FTECU-gränssnittet. Jag kopplade in och testade FTECU för ett par dagar sedan bara för att se om det fungerar innan jag säljer. Jag insåg efter en testskrivning att det kanske var ett * STORT * misstag. Nu är FTECU-gränssnittet ihop med min ECU :-( Jag har 3 frågor: 1) Överför jag licensen till ny köpare när jag säljer gränssnittet så att de kan blinka sin ECU? 2) Eller måste köparen av gränssnittet köpa en licens för sin ECU? 3) Hur kan jag "koppla bort" parning av min ECU från FTECU?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, när en datalänk USB-kabel har registrerats till din e-postadress kan den inte ändras. Den kabeln kommer alltid att licensieras till din e-post. Nu kan vem som helst använda din kabel så länge de har din inloggningsinformation för FT-kontot. Ingen betalningsinformation lagras på ditt konto så att ge ut din inloggning är egentligen ingen stor sak. Överföring av licenser överför inte din USB-registrering. Säg till exempel att du har en cykel som du säljer till John. Du har ditt tuning kit men han äger inte ett. Du kan sälja honom ditt tuning kit med cykeln men han behöver din inloggningsinformation för att använda den. Eller så kan han köpa sitt eget tuning kit och registrera det under sitt namn. När hans kit är registrerat kan du överföra ECU-licensen till honom så att han har tillgång till melodin i ECU. Om du inte överför licensen till honom men han vill göra en förändring i ECU måste han börja om med en ny licens och ställa in ECU. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.