Supportforum

Bränsletabellen måttenheter.

wrightawayace@gmail.comwrightawayace@gmail.com Inlägg: 3Verified User

Jag undrar vad siffrorna på CBR1000RR-bränsletabellerna representerar (millisekunder, milligram etc.). Jag skulle också vilja veta om jag tolkar tabellerna korrekt. Min teori är att ECU refererar till det högre antalet av de två tabellerna och sedan bestämmer hur man ska dela det mellan de primära och sekundära injektorerna. Det vore vettigt om det fungerade så eftersom de flesta av cellerna längst till vänster och längst till höger är samma siffror. Jag kör E85 med en PCV med automatisk inställning, men det justerar bara bränsle enligt TPS. Skulle det orsaka problem att nollställa MAP vs. RPM-tabellerna (eller åtminstone se till att de är lägre) och öppna slingan på TPS vs. RPM.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, siffrorna i allmänhet för alla filer representerar inte ett specifikt värde, det är bara rådata från styrenheten men skalas ned till siffror som är lättare för en att förstå. Det är ganska enkelt, ett högre antal är mer bränsle, ett lägre antal är mindre bränsle. TPS vs RPM-tabellerna används för det mesta, MAP vs RPM används endast för scenarier med liten gas / låg RPM. Jag skulle inte föreslå att nollställa MAP-tabellen någonsin. Jag skulle bara lämna det i fred och låta din AutoTuner piggyback arbeta med TPS vs RPM. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.