Supportforum

R6 cykel sidosele kommunikation problem

jeffitalia@yahoo.comjeffitalia@yahoo.com Inlägg: 3Verified User

Hej killar, jag har precis installerat en sidosele på cykeln på min 2008 R6, registrerat USB-datalänkkabeln och försökt läsa ECU. Jag får ett fel om att ECU inte kan läsas. Jag ringde ditt tekniska support och föreslogs att det måste finnas stift som inte är rätt installerade. Främst på grund av avläsningen av enhetsgränssnittet som visar tre utmatningsfel. Jag har tagit bort och installerat om alla stift flera gånger. Även byta plats för de två utbytbara röda ledningarna. Inga ändringar av varken felet när du försöker läsa ECU eller från Device Interface-testet (3 utgångsfel). Vid denna tidpunkt tror jag att stiften inte är problemet. Alla andra idéer du kan ha, skicka dem med dig. thx Jeff

kommentarer

  • jeffitalia@yahoo.comjeffitalia@yahoo.com Inlägg: 3Verified User

    Läsning av styrenhet ger följande "varning": Det gick inte att ansluta till styrenheten Denna typ av styrenhet är inte läsbar. Tänk på att läsförsök misslyckas med denna ECU-typ om inte denna ECU redan har blinkat av ditt konto. För att vara tydlig har denna ECU redan blinkat och jag fick licensen från vilken den blinkades överförd till mitt konto.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Det finns ett problem med maskinvaruanslutning, det är därför som försöker läsa ECU: n "Det gick inte att ansluta till ECU". "3" i ingångstestet för testgränssnittet betyder att det finns ett anslutningsproblem med en av dina röda ledningar eller eventuellt batteriladdningen.

  • jeffitalia@yahoo.comjeffitalia@yahoo.com Inlägg: 3Verified User

    PSA: det här problemet berodde på användningen av en ledningsnät på en racercykel. Vissa sensorer har raderats och därför fungerar inte Bike-Side sele INTE. Programvaran letar efter kompletta kretsar till varje sensor, och eftersom vissa saknas, läser den dem som en dålig kraft- eller jordkrets. Korrigeringen är att använda Bench Flash-satsen och läsa / blinka ECU som är frånkopplad från cykeln.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.