Helpforum

2017 FZ09 Willekeurig uitgeschakeld TIJDENS HET RIJDEN !!

dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Berichten: 7Verified User

Dag iedereen! Ik flitste mijn fiets met de onbeperkte kaart met de brandstofkaart van de Power Commander. Ik heb een Akro carbon / stainless volledig uitgeput en de AES verwijderd. Ik krijg een P2138-code (Accelerator POS Sensor Voltage Correlation). Ik kreeg van iemand hier te horen dat ik me geen zorgen moest maken over de code en het gewoon uitschakelen, het is gebruikelijk bij het importeren van de pc-brandstofkaart ... Mijn grote grote zorg is dat mijn fiets tijdens het rijden willekeurig wordt uitgeschakeld !? En ik heb geen idee waarom. Dit begon pas de eerste keer dat ik de CEL kreeg. Als de fiets uitschakelt als de sleutel uit en dan weer op de fiets start, loopt hij een tijdje prima totdat het weer gebeurt. Dingen die ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen ... Verwijderde de kickstand-uitschakelaar, controleer de batterijverbindingen, de batterij heeft een tender gestaan en komt binnen met 13,1 volt van de tender, ik heb de ECU opnieuw op de voorraad gezet en vervolgens met de FT onbeperkte kaart (geen pc-brandstofkaart) en wist de CEL. Toen de fiets de volgende keer stopte, kwam de CEL terug. Er lijkt geen verband te zijn met snelheid, in welke versnelling ik zit of hobbels op de weg. Om het even welke ideeën?

tagged:

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, oké, die code is niet gebruikelijk om op die fiets te verschijnen. Als u die code krijgt, is er een probleem. Als u een APS-fout heeft, kan de fiets worden uitgeschakeld als de APS en TPS zichzelf te ver uit de pas lopen. Uw probleem is dus niet normaal of gebruikelijk, maar het lijkt logisch gezien de foutcode die u krijgt. Heeft u op deze fiets een zijharnas gemonteerd? Als dat zo is, denk ik dat je tijdens de installatie misschien een andere pin op de ECU-connector hebt losgeslagen. Heeft u de voorraad ABS pomp nog? Als dat het geval is, kunt u proberen dat weer op de fiets te installeren en het uit te voeren om te zien of het uw probleem verhelpt. Bedankt, Jason A.

  • dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Hey Jason, bedankt voor de reactie! Interessant dat je zegt dat de code niet gebruikelijk is bij deze fiets, dat is goed om te weten aangezien mij anders is verteld !! Ik heb de zijharnas van de fiets geïnstalleerd en zal zeker kijken om er zeker van te zijn dat er geen pinnen verloren gaan! Ik dacht er niet eens aan hoe eenvoudig de installatie was. Ik heb ook de standaard ABS-pomp. Beveel je aan om dat terug te installeren en het vervolgens uitgeschakeld te laten?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Tap de vloeistof uit de ABS-pomp af, sluit alle gaten af en klik de pomp op de kabelboomconnector.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Ja, controleer de pinnen alsjeblieft en als dat klopt, probeer dan de standaard ABS-pomp. Bedankt, Jason A.

  • dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Hé Jason, dus ik las je opmerkingen opnieuw toen je vroeg naar de standaard ABS-pomp, verwees je naar antiblokkeerremmen? Ik heb geen aanpassingen aan de remmen gedaan, dus ik wilde het alleen verduidelijken. Bedankt, Damon

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Mijn excuses Ik had de indruk dat u een ABS Delete-eenheid op de fiets had geïnstalleerd. Kon je vooruitgang of richting op de fiets maken? Bedankt, Jason A.

  • dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Hé Jason, dus ik kreeg de kans om het fietsgedeelte te nemen. Ik merkte geen losse draden op, maar ik maakte de clip los en drukte ze allemaal in om te proberen er zeker van te zijn dat ze in het harnas zaten. Ik heb de code gewist en de fiets opnieuw geflitst. Mocht dit niet werken, heb je dan nog andere ideeën? Bedankt, Damon

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Meestal als je naar de stekker kijkt van waar deze in de ECU gaat, kun je het uiteinde van de pinnen helemaal in de connector zien. Dat is meestal een goede manier om te zien of de pinnen goed op hun plaats zitten of niet. Als dat niet het geval is, is er misschien iets mis met de fiets. Op dat moment zou ik proberen het terug naar de voorraad te flashen en dan naar de dealer te gaan. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.