Supportforum

2017 FZ09 Slumpmässigt avstängt medan du kör !!

dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Inlägg: 7Verified User

Hej alla! Jag blinkade min cykel med den obegränsade kartan med kraftkommandörens bränslekarta. Jag har en Akro kol / rostfri full utmattad och AES raderas. Jag får en P2138-kod (Accelerator POS Sensor Voltage Correlation). Jag fick veta av någon här att inte oroa mig för koden och bara för att inaktivera den, det är vanligt när man importerar PC-bränslekartan ... Min stora stora oro är att min cykel slumpmässigt stängs av medan jag rider !? Och jag har ingen aning om varför. Detta började inte förrän första gången jag fick CEL. När cykeln stängs av om du stänger av nyckeln och sedan startar cykeln och går bra ett tag tills det händer igen. Saker jag har försökt att rätta till problemet .... Borttagna avstängningsbrytaren för kickstand, kontrollera batterianslutningar, batteriet har varit anbud och kommer in vid 13,1 volt från anbudet, jag har återflödat ECU till lager och sedan med FT obegränsad karta (ingen PC-bränslekarta) och rensade CEL. När cykeln stängdes av nästa gång kom CEL tillbaka. Det verkar inte finnas någon korrelation med hastighet, vilket redskap jag befinner mig i eller stöter på vägen. Några idéer?

Taggade:

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ok den koden är inte vanligt att komma upp på den cykeln. Om du får den koden är det ett problem. Att ha ett APS-fel kan få cykeln att stängas av om APS och TPS ser sig för långt ur synkronisering. Så ditt problem är inte normalt eller vanligt, men det verkar vara vettigt med tanke på den felkod du får. Installerade du en sidosele på cykeln? Om så är fallet tänker jag under installationen kanske att du slog en annan stift lös på ECU-kontakten. Har du fortfarande ABS-pumpen i lager? Om så är fallet kan du försöka installera det tillbaka på cykeln och köra det för att se om det gör någon typ av botemedel mot ditt problem. Tack, Jason A.

  • dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, tack för svaret! Intressant att du säger att koden inte är vanlig med den här cykeln, det är bra att veta eftersom jag fick veta annars !! Jag installerade cykelsidansele och kommer definitivt att se till att inga stift tappar bort! Jag tänkte inte ens på hur lätt installationen var. Jag har också ABS-pumpen i lager. Rekommenderar du att installera det tillbaka och sedan bara lämna det inaktiverat?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Tappa ur vätskan ur ABS-pumpen, sätt i alla hål och kläm sedan fast pumpen på seleanslutningen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ja kolla stiften tack och om det kollar ut, försök med ABS-pumpen i lager. Tack, Jason A.

  • dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, så jag läste igen dina kommentarer när du frågade om ABS-pumpen i lager, hänvisade du till låsningsfria bromsar? Jag gjorde inga modifieringar på bromsarna, så jag ville bara klargöra. Tack, Damon

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag ber om ursäkt att jag hade intrycket att du hade en ABS Delete-enhet installerad på cykeln. Kunde du göra några framsteg eller riktning på cykeln? Tack, Jason A.

  • dmahovich@gmail.comdmahovich@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, så jag fick chansen att ta cykeldelen. Jag märkte inga lösa ledningar men jag knäppte klämman och tryckte på dem alla för att försöka se till att de var i selen. Jag rensade koden och återblinkade cykeln. Om detta inte fungerar har du några andra idéer? Tack, Damon

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du tittar på kontakten där den går in i styrenheten kan du se änden av stiften hela vägen i kontakten. Det är vanligtvis ett bra sätt att se om stiften sitter helt eller inte. Om det inte gör det kanske det är något fel med cykeln. Vid den tiden skulle jag försöka blinka tillbaka till lager och sedan ta till återförsäljaren. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.