Supportforum

07 Yamaha R1 tomgångsproblem efter FTECU-blixt

Hotboy_pro@yahoo.comHotboy_pro@yahoo.com Inlägg: 2Verified User

Hej, jag köpte det här FTECU-flashpaketet med hopp om att få lite stöd. Produkten är bra men jag mailade för lite support och ingen svarar på just denna fråga. Jag behöver bara klargöra så jag tänkte att jag skulle posta här för ett snabbare svar. Min R1 fick ett cat-del y-rör, slip-on dubbel avgas, O2-sensor borttagen, exup-system borttaget och exup-ventil borttagen från OEM-huvudet. Alla lämpliga inställningar är inställda och blixten är bra (fil: obegränsad-21). Jag tänkte att med huvudet fritt flödande skulle cykeln kräva lite bränslejustering. Cykeln startar bra och går tomgång när den är kall. När det värms upp blir tomgången oregelbunden (hoppande) mellan 900-1200 rpm. Jag sträckte mig efter en tuner och rekommenderades att jag skulle fylla på mer bränsle eftersom cykeln är lite mager vid tomgång. Min fråga är vilken karta eller kartor behöver jag titta på för att jämna ut tomgången? Din hjälp uppskattas mycket. Tack!

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag svarade på din e-post två gånger, kanske fick du aldrig mina meddelanden eller så skickade de din skräppostmapp. Här är mitt svar på dina e-postmeddelanden: 1: Var går cykeln mager? Vid tomgång, fullgas, delvis gas? 2: Höj siffrorna i tabellen ECT vs RPM Idle Speed. Du kan också försöka lägga till lite bränsle i tabellerna MAP vs RPM om ECT vs RPM-ändringarna inte ger dig önskat resultat. 3: Jag föreslår att du lägger till en PC-bränslekarta om du inte har gjort det, bara för att se om det hjälper. Om det inte hjälper kan du återgå till att justera manuellt. Tack, Jason A.

  • Hotboy_pro@yahoo.comHotboy_pro@yahoo.com Inlägg: 2Verified User

    Jag kollade inte min skräppostlåda men jag uppskattar verkligen det snabba svaret. Det går mager vid tomgång. Jag ska prova dina rekommendationer när jag kommer hem. Tack!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, okej, om det är magert vid tomgång skulle jag definitivt lägga till lite bränsle överallt i vår MAP vs TPS-tabell. Se till att koppla ihop alla cylindrar när du gör det. Du kan också höja dina siffror i ECT vs RPM-tabellen. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.