Supportforum

17-19 R6 Ny typ Auto-Blip-sensor Fungerar inte

Men det fungerade inte ordentligt. 17-19 R6 Auto-Blipper QS / Clutchless Downshifting Kit Push and pull fungerade på separata gamla sensorer Hej. För användning med min EU-specifikation 2018-modell Yamaha R6. Förleden köpte jag följande artiklar. Jag kan ansluta utan problem. Sensorn kontrollerades av en testare. Den nya modellen är alltid aktiverad. Det finns en skillnad som ovan. Jag antar att det inte fungerar av skillnaden i elförsörjningsmetod. Känner du inte till lösningen? Vi överväger att köpa en Translogic-produkt, jag ger upp auto-blipparen av FTECU .

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kontrollera din e-post.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Se denna video för kontroll av sensorfunktionen för Auto-Blipper / Quickshift-sensorer: https://www.youtube.com/watch?v=QgrdBm-EjCo

  • jeff.dt@free.frjeff.dt@free.fr Inlägg: 5FTECU Dealer

    Hej Kontrollera sensorn. Om sensorn har tre ledningar (2 av 4 har samma färg) fungerar inte sensorn. Om sensorn har fyra trådar (alla olika färger), fungerar den här sensorn. Vi hade det här problemet och hittade lösningen. i själva verket är de 3 ledningarna sensorlänkade interna och de 4 trådarna är två beroende kretsar för att växla drag och tryck. Om du vill kan du använda en ny sensor från Dynojet med 4 färger tråd och det fungerar mycket bra. Vi informerade Kirk för några veckor sedan om detta problem

  • chrisgardellchrisgardell Inlägg: 48Staff User
    redigerad July 2019

    Detta kan hända om tapppositionerna i selen inte är korrekta. Vi fångade några sele som gjordes felaktigt och jag fick höra att hela partiet hade återkallats men med de senaste bemanningsfrågorna är det möjligt att det inte skedde. detta kräver inte att du använder en annan sensor ... bara se till att den gröna tråden är i linje med svart på båda sensorkablarna.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.