Helpforum

MT09 ECU flitsvraag

m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

Ik heb een MT09 uit 2019 met een K & N-filter en volledige Akra-uitlaat en vraag me af of de ECU-flits zelfs in werking is getreden. Met behulp van de Unrestricted-kaart BS2-8591A-10 (US) heb ik de standaard A-modus ingesteld op true, na het knipperen van de ECU start ik de motor en deze staat nog steeds standaard op de standaard, dus dat doet me afvragen of de Unrestricted-kaart zelfs op de ECU.

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, komt het onderdeelnummer van uw ECU overeen met het bestand dat u in de motor hebt geflitst? Kunt u uw ECU uitlezen? Bedankt, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Ja, het ECU-onderdeelnummer komt overeen met het Unrestricted-bestand dat ik gebruikte om te flashen (maakte die fout aanvankelijk voordat ik erachter kwam). Ik heb geprobeerd de ECU te lezen, maar het gaf me een melding dat ik geen licentie voor de ECU had, wat niet waar is sinds ik onlangs de bench side unit heb gekocht en dit is de enige ECU waarop hij is gebruikt. bedankt voor de snelle reactie

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Zorg er bij het lezen van de ECU voor dat je al een soortgelijk bestand open hebt staan, zodat de software het als referentie kan gebruiken. Probeer de ECU te lezen en volg de stappen die erop staan. Als u steeds een foutmelding krijgt, vertel me dan wat de exacte melding is. De licentiestatus wordt voor u bevestigd, zodat u deze kunt lezen. Bedankt, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Na een succesvolle lezing heb ik ervoor gezorgd dat de standaard A-modus op true was ingesteld, de ECU geschreven en nog steeds geen verandering, de motor start nog steeds in de standaardmodus.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Krijgt u motorcontrolelampjes of foutlampjes op de fiets? Het klinkt alsof de flits met succes werkt, maar er kan een probleem zijn met die bepaalde instelling. Bedankt, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Ja, het controlelampje gaat elke flits aan. De motor start en loopt.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, en het controlelampje blijft branden tijdens het rijden? Zo ja, wat is de foutcode? Bedankt, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

    ja het blijft aan tijdens het rijden, het gooit 10 afzonderlijke codes p0108 p0113 p0118 p0123 p0223 p1602 p1605 p1607 p2122 p2128

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, je hebt zeker een probleem met je motorfiets als je al die codes krijgt. Heeft u deze ECU aan de zijkant geflitst of op de bank geflitst? Bedankt, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Het was een bankflitser voor deze ECU

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, als je naar je codes kijkt, kun je zien dat het allemaal sensoren zijn die niet goed lijken te communiceren. Het is alsof ze geen goede aarde of signaal krijgen. Ik zou graag willen dat u uw ECU-connectoren controleert en er zeker van is dat er geen losse pinnen zijn. Ik heb gezien dat dit probleem vaak voorkomt wanneer mensen zijharnassen aan de fiets installeren en ze niet beseffen dat ze een andere pin hebben losgemaakt. Soms kan het verwijderen van de ECU voor een bankflits ervoor zorgen dat een pin losraakt. De pin zit nog steeds in de connector, dus het is erg moeilijk te zeggen, maar hij zal niet helemaal worden ingedrukt om goed contact te maken. Bedankt, Jason A.

  • m.reeder90@gmail.comm.reeder90@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Na een behoorlijk grondige blik door het harnas leken er geen losse connectoren te zijn, ik duwde ze terug om er zeker van te zijn, maar helaas trok het nog steeds dezelfde codes.

Meld je aan of registreer je om te reageren.