Supportforum

Kawasaki KRX1000 blixtproblem

TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

Har någon haft problem med kartorna för KRX? Jag har blinkat två separata ecu med den obegränsade kartan och det verkar som om den har "bricked" båda enheterna ... Jag laddade ner kartan från ecu's första och har försökt återställa den kartan också och maskinen fungerar inte .. ... det kommer att börja, men det verkar inte finnas någon gasinmatning ..... under uppladdningarna och nedladdningarna sa programvaran att allt fungerade bra varje gång ... undrar bara om det har hänt någon? Jag är inte över att göra misstag, men det är definitivt inte min första rodeo med att använda Flash Tune.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du måste blinka ECU två gånger för att blixten ska ta för tillfället. Snälla blinkar på rygg mot rygg på det då blir det bra. Tack, Jason A.

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    Tack Jason! Jag försökte återblinka två gånger i rad och vid det andra försöket säger programvaran att inga ändringar behövs och slutar .... det verkar inte skicka någon info till ecu andra gången ..... det normala? Jag har inte haft en chans att installera och testa igen ..... Jag har riktigt lite KRX-lager just nu .... undrar bara om det är det normala svaret andra gången?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, förlåt ja det är normalt att det ger dig det meddelandet. Vad du vill göra är att gå in i filen och ändra en liten sak för att tvinga blixt. Till exempel ändrar jag fläktens temperaturer med en grad och blinkar sedan ECU så blir du bra. Tack, Jason A.

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    ok, jag ska prova det. tack!

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    Hej Jason ... Jag har provat dina förslag på flera ecu och fortfarande ingen glädje ... jag är en kawasaki-återförsäljare, så när jag inte kunde få kundens originalenhet att blinka, beställde jag en ny ecu ... .prövade sedan det och murade det också .... så jag var tvungen att flyga en ny ny ecu bara för att få kunden igång, men tillbaka till lager .... de 2 dåliga ecu säger alltid flash slutfört och aldrig ett fel .. ... Jag har försökt blinka dem tillbaka till originalfiler som släpptes av dem såväl som lager, och obegränsade filer i ftecu-filhanteraren .. det här är alla modeller i Kalifornien # 1483 om det hjälper ...... .. Jag har blinkat många yxz- och järv- och överföringsmoduler under åren och aldrig ett problem ... Jag köpte bänkblixtsatsen från Graves bara undrar hur man ska gå vidare? tack för all din hjälp! Stack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Rick, ledsen att höra om problemen du fortfarande har, det är inte så vanligt här. Jag har testat för närvarande för att se om ditt problem är reproducerbart. För tillfället har jag återställt båda ECU-licenser relaterade till KRX. Gifta om ECU-licensen till varje ECU och blinka var och en två gånger på samma sätt som jag sa till dig tidigare. Rapportera tillbaka till mig om det löser dina problem. Tack, Jason A.

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    Coolt tack! ska jag blinka med de obegränsade filerna? eller tillbaka till lager .....

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    också .... FYI ..... huvudproblemet verkar vara: enheten startar och har inga problem eller koder på instrumentbrädan, men gasen verkar inte fungera alls ..... den går på tomgång, bara ingen gasinmatning med pedalrörelse ... men enheten fungerar bra med den nya stock ecu

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad February 2021

    Rick, att blinka med de obegränsade är bara bra. Detta låter som det klassiska ZX10-problemet efter att ha blinkat där TPS måste synkroniseras. Gör mig en tjänst ändå blinka det två gånger för mig men anslut sedan ECU: n i bilen och starta inte den. Slå på nyckeln, låt den sitta i 5 sekunder, stäng sedan av nyckeln, koppla nu ur styrenheten, vänta en sekund, koppla in styrenheten igen, slå på och starta den och se om gasen fungerar. Tack, Jason A.

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    ska göra

  • TraderRick@mac.comTraderRick@mac.com Inlägg: 9Verified User

    Verkade fungera! Jag meddelar dig när jag kan få testmil på det Tack för din hjälp!

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Rick, inget problem alls, hjälper gärna till här. Låt mig veta om allt går bra! Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.