Supportforum

FTECU-programvara som ger fel och säger att ingen registrerad ECU hittades

Installerade FTECU Auto-Blipper på min cykel (2018 Yamaha MT-10). Flash skrev inte ordentligt när du försökte återblixta cykeln för att aktivera auto-blipper. Försökte blixt igen och nu säger programvaran att jag inte har någon licens att skriva ECU. Nu börjar min cykel inte. Frånkopplad ECU och kontrollerade anslutningar, allt är bra. Frånkopplat batteri i 5 minuter och återanslutet, startar fortfarande inte. Kan fortfarande inte blinka cykeln.


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, kan du försöka blinka igen för mig nu och se om det tar licensen? Tack, Jason A.

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    Försökte blixt igen med originallicens (D38E8B41). Berättade för mig att skrivförsöket misslyckades. Ger nu samma fel som förra gången (ingen registrerad ECU hittades). Försökte med den andra licensen som jag köpte av desperation också (FEB0F413) med samma resultat.

    Om du kan återställa licenserna igen kommer jag att försöka installera basfri karta. Om det också misslyckas kommer jag att installera om lager Quick-Shifter och försöka blinka utan att Auto-Blipper aktiveras och se om det är problemet.

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    Glömde att nämna att modulerna Auto-Tune och Auto-Blipper tilldelas till licens D38E8B41, såvida det inte är universellt och fungerar med någon av dem.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, OK försök igen med en annan fil. Det är möjligt att filen blev skadad eller något du gjorde för att filen skadade den. Det spelar ingen roll på licensen så se till att det tar till D38 en snälla. Tack, Jason A.

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    Samma fråga. Jag undrar om ECU QSS-ingången måste aktiveras eller inaktiveras om jag har aktiverat Auto-Blipper-funktionen när jag blinkar cykeln? Om det behöver aktiveras ska jag bara ta bort Auto-Blipper och återgå till lager Quickshifter eftersom allt fungerade bra tills jag lade till den funktionen.

    Licens D38E8B41 måste återställas.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Aktivera ECU QSS i filen. Jag kommer att återställa din fil. Försök med den här proceduren för mig: Flash den obegränsade filen och se till att ECU QSS är aktiverad. Om det tar bra aktiverar du Active Tune och reflash. Om det tar bra aktiverar du autoblip och reflash. Genom att göra denna process steg för steg kan det hjälpa oss att ta reda på vad som orsakar problemet. Tack, Jason A.

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    Misslyckades igen vid kartläggning av basens obegränsade karta. Jag undrar om Auto-Blipper har installerats korrekt (Yamaha MT10 2018).

    Grön ledning är där jag sätter kabeln från auto-blipper till ECU-sele. Ställ in det enligt instruktionerna.

    Instruktionerna sa inget om var de 2 pluggarna skulle placeras så jag tänkte att jag skulle sätta in dem och se hur det fungerar.

    LICENS D38E8B41

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    Licens (D38E8B41) låstes inte upp så jag försökte med licens (FEB0F413). Jag förväntar mig att det skulle ha varit samma resultat på något sätt

  • mccoyracing383@gmail.commccoyracing383@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Jag har exakt samma problem med min cykel nu ... kunde ni lösa det?

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    @jason@ftecu.com något ord om ledningarna är korrekta för Auto-Blipper och återställer mina licenser?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, båda licenserna ser ut att vara öppna fortfarande. Försök att blinka igen men försök att använda en annan dator och / eller internetanslutning tack. Tack, Jason A.

  • JOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COMJOSEPH.R.BRAIG@GMAIL.COM Inlägg: 11Verified User

    Flash framgång! Jag glömde att jag bara hade en servokompis på bara för att hålla kontakten urenlig, tydligen var det problemet. Ta bort servokompisen och blixten tog inga problem. Tack för hjälpen medan vi arbetade igenom detta.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.