Supportforum

Snabbväxlare XSR900 2016 EU

Hej Har blinkat och monterat quick shifter kit till en XSR900 2016 (B90-8591A-00). använder obegränsad bin-fil Snabbväxlingssatsen; med hjälp av cykelsidesele ansluten till Shifter-sele typ 7, ansluten till den nya typen tryck / dra-omkopplare, med röd ledning för tryck. Standard växlingsmönster, original baksatser och växelspak. Jag har flyttat armen på väljaraxeln i båda riktningarna (medurs och moturs) medan jag justerar länkstångens längder. för att försöka få bästa resultat från sensorn. Men har inte lyckats få växlaren att engagera sig under ridning. När man testar med en multimätare verkar det som om sensorn bara utlöses när kraften som applicerats redan har laddat väljartrumman för mycket för att möjliggöra förskjutning. Kit köptes tidigt i oktober från Mike på Velox Racing. Några idéer om vad jag kan försöka mer för den här kunden?

kommentarer

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Som ni ser har jag justerat länkstång och växelarm för att komma så nära 90 'som möjligt mellan sensorn och växlingsarmen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, när du gör ett kontinuitetstest säger du att du måste trycka så hårt att det redan skiftar innan sensorn någonsin får kontinuitet? Tack, Jason A.

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Det stämmer Jason. Strömställaren stängs efter det att trycket på växelspaken har roterat växeltrumman.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ok det är vettigt då. Var finns ni? Jag skulle vilja att du skickar tillbaka sensorn till oss för testning så kan vi skicka ut en ersättare. Tack, Jason A.

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Hej, jag är i Johannesburg, Sydafrika. Cyklar av Paul PTY ltd 24 Walden Lane, Alan Manor Johannesburg 2091

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är lite ont eftersom det är internationellt men skicka tillbaka sensorn till oss med en anteckning som beskriver vårt samtal och all din kontaktinformation. Vi kommer att testa det här och skicka ut dig en ersättare ASAP om det visar sig vara felaktigt. Tack, Jason A.

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Jag har köpt en växelsensor från min lokala Dyno Jet-distributör och är övertygad om att krets-id: t stängs med en lämplig mängd kraft på växelspaken och väljarstången. Men vid testning fortfarande ingen QS-funktion. :-( Jag hör eller känner inte ens döden, inte ens med dödtiden ökad till 100 inom QS-kartan. Jag använder cykelsidansele typ 11 med en QS-sele typ 7 på en EU-version av 2016 XSR900. Programvaran är konfigurerad för NO-sensor och typ 7-sele Sensorn tillsammans med selen ovan är i huvudsak anslutningsstift 34 på 34-stiftsanslutningen till stift 29 på ECU: s 33-stiftsanslutning när växelspaken aktiveras. Som ett test kopplade jag ett styr MX-typ dödbrytare till där QS-sensorn ansluter till QS-sele typ 7 och utförde ett test på dyno genom att trycka på strömbrytaren samtidigt som 4500 varv / minut bibehålls i både första och andra växeln och jag hör inte det förväntade misslyckandet som skulle indikera en växling vid aktivering den dödsbrytaren. Några idéer.? ecu typ B90-8591A-00

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag ska skicka en testfil till dig. Ändra inte något i filen. Öppna det helt enkelt i programvaran, blixt med din ECU och testa cykeln tack. Rapportera tillbaka dina resultat till mig. Tack, Jason A.

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Hej Jason, jag har skickat resultaten från testfilen till dig.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad November 2020

    Hej, jag svarade på det e-postmeddelandet i morse fick du det aldrig? Tack, Jason A.

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Hej . Jag har inte fått ditt svar

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Hej Jason, mejslarna skickades igår. som svar på din e-post. När jag gjorde testet med MX kill-omkopplaren var jag inte nära full gas, vilket var bara vid cirka 4500 rpm. Kontrollerade att QS-sele och ja Blå ledning är i läge E och den gröna i läge A medan den sitter på cykelsidans sele i samma kontakt som jag har; Stift A = två svarta ledningar = en till stift 34 av 34 stift ecu-kontakt och den andra till svart tråd med blått spår som togs bort från ecu-kontakten. B = används inte C = används inte D = Gul = stift 28 på 33-stifts ecu-kontakt E = Orange = stift 29 på 33-stifts ecu-kontakt F = Röd = stift 30 på 33-stifts ecu-kontakt På filerna jag har redigerat för den här cykeln har jag minsta varvtal inställt på 3000. Jag har bifogat filen jag skapade vilket är mycket varierar den obegränsade filen som laddas ner från programvaran, filhanteraren. skickas via e-post.

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Hej Snälla skulle du återställa licensen för den här cykeln eftersom jag hade ett fel under flashproceduren, licensnummer CE2C1C7C Tack

  • mail_paulkp@yahoo.commail_paulkp@yahoo.com Inlägg: 40Verified User

    Hej Jason, kolla om du har kunnat hitta något mer med snabbväxlaren för de här kunderna XSR900; Använda sidosele typ 11 med QS-sele typ 7 på en EU-version av 2016 XSR900. B90-8591A-00

Logga in eller registrera dig för att kommentera.