Supportforum

mt07 2018 kanada bränsle kartor

rob.fraser@eastlink.carob.fraser@eastlink.ca Inlägg: 4Verified User

fråga. Jag har en 2018 mt07, jag lade till ett fritt flöde luftfilter, avlägsnat snorkel, tillsätt en full termigoni avgas. Jag är redo att blinka för första gången. jag har hört att du borde också ha en bränsleimport (som en power commander-karta etc) men kan inte hitta en som matchar min cykel. När jag ringde ftecu sa de att det inte var riktigt "behövs" är det säkert inte nödvändigt? Jag har rätt cykel vald i dropdowns etc. Kan du skapa mig en bränslekarta för att importera eller visa mig exakt länk var du kan få en till min cykel. Jag är bara försiktig med att göra det här på rätt sätt. Tack för all hjälp du kan ge. Också någon av grundinställningarna

jag borde byta som rev-limiter eller fan temp etc

kommentarer

  • rob.fraser@eastlink.carob.fraser@eastlink.ca Inlägg: 4Verified User

    eller någon i hans forum har råd om exakta inställningar som har fungerat för dem?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    Använd den obegränsade filen för din cykel, det kommer att vara en mycket bra utgångspunkt. Att använda PC-kartor är en sämre utgångspunkt, eftersom den antar att bränslemassan kommer att vara konstant per varje given varvtal och TPS, vilket är felaktigt eftersom ecu också varierar bränslemassan baserat på manifoldtryck. Varje cykel och situation är annorlunda, bara för att någon annan har samma inbyggda komponenter betyder inte att den fungerar för din cykel. Men om du väljer Activetune kommer ECU själv att korrigera och kompensera för skillnader.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Som Kent sa, Power Commander bränslekartor är inte alltid det bästa sättet att gå. Det är dock populärt hos våra kunder, så vi erbjuder funktionen. De flesta Power Commander bränslekartor är gjorda runt ett lager ECU. Det betyder att en Power Commander-karta kanske inte fungerar lika bra när ECU har blinkats med en obegränsad fil. Till exempel, vissa lagercyklar ger dig aldrig 100%-gasreglage, vi kan säga att din MT07 bara ger dig 88%-gasen. När du blinkar ECU och låt gasen öppna för 100% din bränsle behöver ändras. En Power Commander-karta kommer endast att tillämpa de ändringar som behövs för 88%-gasöppning. Som Kent sa, Power Maps kartor har inte tillgång till MAP-sensorn, så det gäller bara förändringar i din TPS vs RPM-bränsle. Du kommer sannolikt att kunna manuellt ställa in din cykel bättre än en Power Commander bränslekarta kommer att få den. Vi erbjuder också Active Tune-paketet för MT07 och vi har många dynotunnare över hela landet som du kan besöka https://ftecu.com/flash-tune-dealers/ Tack, Jason A.

  • rob.fraser@eastlink.carob.fraser@eastlink.ca Inlägg: 4Verified User

    okej, tack!

  • rob.fraser@eastlink.carob.fraser@eastlink.ca Inlägg: 4Verified User

    btw blinkade min cykel. såg några fel i programvaran men fick dem att lösa. kudos för att slå ihop blixten är häftigt, kurv är såååååå mycket jämnare och hela cykeln är roligare att åka. glad att jag köpte den här produkten.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.