Supportforum

yxz turbo

Hej, jag har en 2016 yamaha yxz med ett turbo-kit jag satt ihop. Jag kör för närvarande FTecu för timing och PCV pti för inställning. Jag undrade om det var möjligt att ställa in via PRESSURE med ftecu?

kommentarer

  • kwalterb@yahoo.comkwalterb@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

    Jag arbetar för närvarande med samma sak men har stött på problem med licensen. ? Förhoppningsvis kommer jag att ha en fungerande FTECU-melodi inom kort. Jag anpassade en GM Bosch 3 bar-kartsensor och den fungerar initialt men jag behöver dra bränsle på MAP-sidan runt tomgång och jag kan inte längre ansluta till ECU; det säger att jag behöver en ny licens. Jag är inte lycklig men förhoppningsvis kan jag få denna FTECU på hornet för att fixa den här veckan. Om du inte redan vet att MAP-sensorn är en 1 Bar-enhet avsedd för NA. Du behöver en 2 Bar för 14,7 PSI boost, en 3 Bar för 29,5 och så vidare. Vår atmosfär tillämpar i princip 1 tryckstång hela tiden (förändras med väder, höjd osv.) De olika sensorerna arbetar alla i samma spänningsområde så att bränslekartan måste ändras drastiskt för varje känslighetsnivå. Låten för en 1 Bar utgör den första 33% av en 3 Bar melodi (i princip men inte exakt). Från vad jag har läst har FTECU en turbo-melodi men den är låst som Graves-melodin så jag har inget intresse.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Din licens är i "försökt" tillstånd på grund av ett problem under blixtprocessen. Vi kan återställa den men jag vill se till att du har sparat din nuvarande fil någonstans eftersom när licensen återställs försvinner alla inställningsfiler i ECU.

  • kwalterb@yahoo.comkwalterb@yahoo.com Inlägg: 4Verified User

    Tack. Jag kunde snabbt reda ut problemet med min licens och jag är igång igen. Några råd om att få bilen att starta lätt OCH tomgång på rätt sätt på en 3 Bar MAP-sensordel. Mellanklass och toppänd är bra men jag verkar ha svårt att få rätt bränsle på tomgång. Finns det ett sätt att justera IAC? Det verkar som om vakuum når -9- -10 in / hg det planerar ut runt 1400 varv / min och tomgångsmässigt innan det försöker att doppa ner till 1000 varv / minut och lutar sig ut och kvävs cirka -4 tum / hg.? Det gick dock bra innan du bytte sensor. Jag har sidewinderinsprutare, Walbro bränslepump och sidewinder bränsletryckregulator med returledning. Är det något att göra med den andra MAP-sensorn på nr 1-cylindern?

  • yasminbarraza@hotmail.comyasminbarraza@hotmail.com Inlägg: 2Verified User

    Hej där jag gör mig redo att hoppa till att ställa in min turbo yxz. Jag har en 3-bars kartsensor installerad. Eventuella pekare skulle bli mycket uppskattade. Jag har 1000 cc injektorer, Walbro bränslepump, höjer hastigheten bränsle tryckregulator med returledning. Såvitt jag förstår är tomgångsinställningarna inställda på bränsletabellerna på kartan vs rpm och sedan övergår den till tps vs rpm för bränslen när den är inaktiv? Bara försöker förstå.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Vad fick ni reda på? Kan ni göra en bra melodi?

  • Nytt på forumet men jag har ägt programvara i ungefär två år nu. Jag äger en 17 3-pedal gytr turbo-maskin startade lager nu Jag har byggt motor allt fungerar bra på 15psi men förra gången justerade jag min karta för bättre AFR på 99 % melodi ladda den frös och nu när jag kopplar in den berättar för mig att ecu err tog mig ett tag att räkna ut all denna inställning eftersom jag gjorde allt själv Och jag är inte datorsinnig .... men nu är jag stumpad all hjälp mycket uppskattad

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det verkar som om du fick din ECU blinkad idag inga problem. Har du fortfarande problem? Tack, Jason A.

  • Finns det något sätt att justera injektorns data? Ingår den i "turbofilen"? Jag har just uppgraderat till 1600cc injektorer på e85 och tror att det skulle hjälpa. Tidigare körde jag 1150cc injektorer med mest inställning via PCV pti med hjälp av min tuner. Finns det också en ersättande 3bar-kartsensor som binder till lager-ECU? Skulle vara trevligt om jag kunde ställa in via FTecu istället för PCV-piggy backen

  • hastingstirellc@gmail.comhastingstirellc@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Ring alba och beställ en 3bar kartsensor från dem, det är tänkt att fungera med denna programvara / inställning. Reckless Ranch spelar för närvarande med en 2step-stiljustering i första växeln så att du kan gå på boost. Avgår för närvarande på 10psi med ett 15-17psi-system. Denna programvara är oändlig om du vet vad du gör.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.