Supportforum

Hög varvtal vid nollgasreglage

dviroth@gmail.comdviroth@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Efter att jag blinkade till den obegränsade kartan är min lediga varvtal vid 0 gasen cirka 3400 och upp till 3800 vilket är extremt snabbt och inte rimligt någon hjälp med det jag behöver justera ???

kommentarer

  • dviroth@gmail.comdviroth@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Några hjälp killar? min cykel brukade köra smidigt utan problem innan blixt jag behöver bara veta hur man justerar tomgångshastigheten drar i kopplingen ökar också varvtalet över 4000 det är inte rimligt ..

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad August 2020

    Hej, vilken ECU-artikelnummerfil använde du? Lista upp alla siffror på din ECU-klistermärke också snälla. Tack, Jason A.

  • dviroth@gmail.comdviroth@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag är inte bredvid cykeln för närvarande men jag använde 2016 eu obegränsad den är 1118 i slutet av jag minns rätt och det är samma som klistermärket att jag har min ecu också ... Jag använde rätt fil som al guider och jag gjorde allt på rätt sätt ... Jag får lite mer tid imorgon. Jag laddar upp bilder av klistermärkena och ecu-filen som jag använde ...

  • dviroth@gmail.comdviroth@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Från vad jag går igenom just nu är frustrerande ... Jag fixade inte problemet sedan början av inlägget så min cykel sitter bara i hörnet och ansöker om damm ... efter att ha läst en hel del inlägg på internet det verkar något att göra med gasspjällssynkronisering .. nu kan jag bara inte förstå hur bara en blixt fick gasspjället ur synkronisering om det är en helt ny cykel ... 2018 från vad jag läser på forum måste jag köpa ett 800$ specialverktyg för Kawasaki bara för att synkronisera gasreglaget så att det fungerar normalt och det skulle ta mycket tid och ansträngning. Snälla, om du har någon lösning på mitt problem, kontakta mig så fort du läser detta ... Jag är så besviken efter bara en obegränsad blixt som görs korrekt och kontrollera rätt fil enligt matchande nummer på min ecu. nu un ridable. Vänligen kontakta mig !!! 🙏🙏🙏

  • bell_boy@hotmail.combell_boy@hotmail.com Inlägg: 3Verified User

    Varför inte flasha tillbaka den till ECU-filen? Se om det korrigerar det höga tomgångsläget. Det låter som inställningarna för uppvärmningsläge är av i filen du blinkade med.

  • dviroth@gmail.comdviroth@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Efter att ha lyckats blinka för att lagra i programmet har jag strömlägena blinkande och det höga varvtalet ändras inte ...

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2020

    Det är något fel mekaniskt med din cykel. Lagerfilen skulle ha din inaktivitet vid normala OEM-inställningar. Du kan ha ett intagsläckage eller något orsakar att gasreglaget stängs helt.

  • dviroth@gmail.comdviroth@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    så Hur kan du förklara att innan du blinkade cyklade det bra utan några som helst problem ... men efter blixten blev det bara galet efter att ha gjort varje steg rätt inklusive att välja rätt fil för min ecu enligt siffrorna på den. ..

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    På min cykel (vmax) i 1%-gasreglaget måste jag sätta 0% eller så går den tomgång långt. Inte säker på om det fungerar samma sak med din.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Använd i princip lagergasinställningarna för tomgång och använd sedan obegränsade inställningar högre upp efter det. Om det är vettigt. Hoppas det hjälper men förmodligen inte detsamma men något att titta på.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.