Supportforum

2015 R1 lösa Autoblipper / QS-sele-terminaler

flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

Hej. Jag har använt den nya stilen Autoblipper / QS i 1 år på min 15 R1M. Nu har jag stött på problem som jag ser många andra har haft, med dåliga terminaler i den manliga delen av selen som kommer från AB / QS-omkopplaren. Jag har bytt ut båda sidor av selen med ny verkning, lödd till den ursprungliga selen och satt på större, mer solida anslutningar. Nu är frågan: Jag har fortfarande trasiga med blixten och QS, och jag tror att jag kanske har fått en av de terminaler fel. Kan du vänligen förse mig med ett verkligt diagram för selen från 4-polskontakten gör omkopplaren? Då kan jag bara ordna om fel terminaler i de nya pluggarna. På det sättet behöver jag inte skicka tillbaka något till er, och jag kan få min QS / AB igång förhoppningsvis i tidtid :) Sätta en bild av FTecu originalanslutningarna som kom från dem själva


kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, skicka mig en bild av vilka färgtrådar på din QS-sensor som ansluter till vilka färgtrådar på din QS / AB-sele. Tack, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User
    redigerad August 2020

    Tack för ditt svar! :) Bäst jag kunde göra för nu, eftersom cykeln är parkerad elsewere just nu. 🤔 Kommer de blå ledningarna från OEM-kontaktledningen? Hur är det med den gröna ledningen som går till den kvinnliga delen? + 5V? Tack, :)

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, att allt ser bra ut. Den enda skillnaden är vilken grön tråd dina svarta och röda ledningar skulle gå in i. Det beror på ditt skiftmönster för PUSH eller PULL. Den röda ledningen är din PUSH-kabel och den svarta tråden är din PULL-kabel. Tack, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Tack för ditt svar. Sedan är det justering av växelstången nästa morgon, och några testruns. Hoppas att detta skulle lösa mina problem! 🙂 Skål, Robin

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Hej Jason, jag har gjort en vägprovning och testning i diagläge kod 86. Blipparen fungerar felfri, men QS fungerar inte. Kod 86 gick från och till på ett fåtal gånger när man pulsade på växelspaken, men då ingenting. Försökte olika vinklar, men jag har svårt att få en bra 90 ° både uppe på växeln och ner på spaken. Jag tror att växelstångens längd är lite kort. Hur som helst tror inte att det är problemet, eftersom QS och Blipper har fungerat okej tidigare. Observera att jag har haft några symtoner där QS inte skiftat bra förut. Därför tittade det in i selen och hittade stift från det gamla. Några tankar? Tack, Robin

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User
    redigerad August 2020

    Så här ser det ut nu. Gul ledningar lödas till den gröna som kommer från sensorn. Du kan också se sensorns S / N. Maby kan du säga om det här kommer från det dåliga partiet? (uppenbarligen en del QC har missat, eftersom stiften kom ut från de manliga kontakterna) 🤷‍♂️

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, har du testat själva din QS-sensor för kontinuitet? Din nuvarande inställning ser ut att vara STD-skiftmönster, så i så fall om din blipper fungerar vet vi att PUSH-funktionen fungerar på din sensor. Men PULL-funktionen kan vara ett problem. I Diag Mode 86-testning av sensorns PULL-sida fick den någonsin en avläsning? Kom ihåg att Diag Mode 86 bara testar för QS så när du testar båda sidor av sensorn måste du byta ledningarna. Tack, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User
    redigerad August 2020

    Jag är medveten om att diag 86 bara testar ett sätt. Jag fick avläsningsavläsningar från "av" till "på", när jag testade PULL (QS) idag, då ingenting. Försökte byta pluggarna fram och tillbaka, stängde av tändningen och fortsätt till diagläge igen, men kunde fortfarande inte få den att visa "på" igen vid PULL (QS) -rörelsen. Jag försökte också i olika vinklar med växeln . För mig verkar det som om QS-omkopplaren var på väg att dö och gjorde det äntligen. Jag kommer att kunna testa det för kontinuitet fredag när jag finnaly kommer hem till mitt garage och verktyg 🙂 Tack,

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ok, gör kontinuitetstestet för mig när du är hemma. Jag kommer troligen att du behöver skicka sensorn till oss. Tack, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Hej, jag har testet kontakterna för kontinuitet nu, och jag fick inga avläsningar på PULL (QS) rörelsen. Bara en stadig 3M ohm PUSH (blipper) -rörelse visar kortslutning när den är aktiverad och har fungerat felfri idag på en 450 km lång resa. Jag kommer att kontrollera min lödning på selen såväl som terminaler, men jag är säker på att de är solida, eftersom jag arbetar som industrimekaniker och maritim ingenjör. 🙂 Finns det något annat jag kan testa för? Om jag måste skicka tillbaka det till dig, kommer det att göra att jag har klippt i sensorselen? Jag frågar bara, om det finns någon "policy" som jag behöver vara medveten om. Tack, Robin J

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Jag gjorde testet, och jag tror att jag kan bekräfta att QS är död. Nu då? Hilsen Robin

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Uppdatering från 5 september 2020 när min senaste åktur var. (jag är på jobbet till sjöss nu) Jag var ute och reste, och landar en wheelie. Plötsligt fungerade blipper, men QS fungerar inte .. 😅 Det är definitivt något fel med sensorn, eftersom det nu fungerar slumpmässigt på ett sätt eller på båda sätten, beroende på humör ... Nu Jason, kan du snälla svara på hur retun procedur kommer att vara? Jag köpte FTecu-produkter till ett värde av 3000 USD de senaste åren, så det är säkert att säga att jag är en lojal kund till er. Så kan vi snälla lösa mitt fall här innan vintern kommer till Norge? Hälsningar, Robin

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Robin, skicka tillbaka sensorn till oss ASAP så får vi testa den åt dig. Om det upptäcks att det är fel skickar vi dig en ny sensor utan problem och betalar returfrakt tillbaka till dig. Vänligen skicka till: FTECU INC 1010 N Batavia St STE J Orange, CA 92867 Lägg en anteckning i rutan som förklarar situationen för att se till att den når rätt person om jag inte är på kontoret (som vanligt) när den anländer. Tack, Jason A.

  • flashtune.konto@gmail.comflashtune.konto@gmail.com Inlägg: 10Verified User

    Hej Jason Jag har varit offshore på jobbet fram till nu och har bara loggat in för att säga att jag skickar sensorn + selen imorgon. Med vänliga hälsningar Robin AJ

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vi kommer att hålla ögonen på det här! Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.