Supportforum

ECU inte registrerar

sherwinroys@gmail.comsherwinroys@gmail.com Inlägg: 5Verified User

Hej. Jag har just installerat en ny FTECU bikeside harness till min MT 07 2018. Jag laddade ner den FTECU Flash Tune Suite. Jag registrerar sedan sele och det verkar inte ha ett problem, men när jag klickar på aktiva, klickar du på den här meddelandet: "Active Tune ECU inte detekterat. Vänligen vänd din ECU." När jag försöker få min ECU läs står det: "Misslyckades att ansluta till ECU Denna ECU-typ är inte nästläsbar. Var försiktig att läs försök misslyckas med denna ECU-typ om inte denna ECU redan har blinkat med ditt konto". Jag kollade alla anslutningar inklusive ringtråden och allt ser bra ut. Vid ett tillfälle frågar jag mig om en licens och bad mig att köpa en ny, jag förstår bara inte vilket steg jag missade. Jag vill bara försöka ta bort lagret snorkel och ta bort motorbromsen den här gången. I framtiden kommer jag att ersätta lagerutsläppet. Vänligen meddela. Tack.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    Du kan inte läsa (klicka på) något än, för att du inte har blinkat en fil i ECU ännu. Med Yamaha ECU, måste du skriva (flash) i ECU först innan du kan göra någonting. Du måste välja rätt fil (antingen lager eller obegränsat, men se till att filnumret överensstämmer med din ECUs artikelnummer) och blinka det till din ECU först. Ditt inlägg är lite förvirrande. Du sa att du registrerade din sele, men då säger du att du "klickar på aktiv melodi"; Ditt nästa steg efter att du har registrerat din sele kopplar till ECU, där programvaran då ser att ECU inte har skrivits in ännu, så det kommer att fråga dig om du vill gifta dig med seleen till den ECU och skapa en licens för den ECU . Då kommer det att fråga dig att välja en fil som ska blinka i ECU. (Se till att du väljer en fil som matchar artikelnumret på din ECU, annars skapar du ett stort skrivfel i ECU). Bara efter att du blinkar en fil i ECU kommer du att kunna se någonting.

  • sherwinroys@gmail.comsherwinroys@gmail.com Inlägg: 5Verified User

    Tack för ditt svar. Jag har redan anslutit det. Ja, jag registrerar min sele, jag är bara inte säker på vad som hände, för när jag går till mitt konto instrumentbräda visas licensnumret men det står filfel. Så jag öppnade tuningpaketet igen och jag försökte skriva in i ECU och se till att det korrekta artikelnumret för att se om det kommer att göra någonting, men det ber mig att omregistrera eller något men jag gjorde inte det ändå eftersom jag är rädd att jag kommer att förlora min licens (jag är inte säker på om det kommer att hända även) och måste köpa en annan licens. Jag fortsätter att bläddra i enhetsmenyn i sviten och det är när jag klickade på Active tune; Läs ECU och mottagna dessa Alert-meddelanden. Slutligen bestämde jag mig för att bara omregistrera selen och gifta mig med ECU. När jag gjorde det löser den anslutningen / kommunikationen av ECU. Och nu fungerade det bra. Jag tror att det är ett problem att registrera, det finns en del glitch eller bugg på den processen. Tack så mycket.

  • jwood42909@yahoo.comjwood42909@yahoo.com Inlägg: 1Verified User

    Hur exakt har du "omregistrerat" sele? Jag har samma problem med att säga att det gick inte att ansluta.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Jag tror att han menade att han installerade seleen igen som en del av ECU-anslutningen / blixtprocessen. När du har registrerat en sele till ett konto är det permanent. Vänligen stäng ner programvaran, kolla din aktivitetshanterare för att försäkra dig om att inget av det körs i bakgrunden och starta sedan om datorn och försök igen.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.