Supportforum

Problem quickshifter mt07

124»

kommentarer

  • mihaiweb@gmail.commihaiweb@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Hej, Finns det några uppdateringar angående det här problemet? Jag står inför samma problem. B34-8591A-00 ECU på en MT07 2017 (från EU-Rumänien), blinkade 15-17 MT07 B34-8591A-00 (EU) Obegränsad, aktiverade QS och jag står inför samma motoravstängning när jag byter växel ovan minimera varvtalet för QS-aktivering. Jag ser nu att detta problem har lyfts fram ganska länge, vilket är lite nedslående ...

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    Jag går med på allas begäran ... Jag har en QS på B34-8591A-00 ECU på en 2018 MT07 som inte fungerar bra på 1,2 och 3 växlar. . motorns svar stängs av vid uppväxling. och det känns inte alls synkroniserat och upplevelsen är inte vad jag förväntade mig .. Jag hoppas att de meddelar mig om lösningen.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Vän Jason. En fråga, när de har lösningen kommer de att meddela oss i det här forumet? Hur ska du informera oss om att lösningen hittades? Hälsningar.

  • mihaiweb@gmail.commihaiweb@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Hej, jag planerar också att försöka blinka BU2-filen på min ECU, men först vill jag dubbelkontrollera med dig om denna ändring i inställningar också fanns i ditt fall mellan B34 och BU2.


  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej vän. Jag installerade BU2, qs fungerar bra, men cykeln fungerar inte bra. Motorcykeln startar långsamt med 100 miles per timme och överstiger inte 125 miles per timme. Det finns en video som jag satte på sidan 2

  • mihaiweb@gmail.commihaiweb@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Hej Martin, jag blinkade BU2-filen och tycks fungera bra hittills. När jag har tid går jag på motorvägen för att testa vad du har observerat.

  • mihaiweb@gmail.commihaiweb@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    @martin@bimet.net jag gick idag på motorvägen. Det är samma som på din cykel. Fjärde växeln går till röd linje - inga problem, 5: e och 6: e endast upp till cirka 8k rpm. 5: e växel max 115 mph, 6: e växel max 125 mph. Jag tog tillräckligt med tid och avstånd för att observera detta. Wi8HY29LJETXDPx0hsL5N2Om några uppdateringar för att åtgärda problemet?

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Det låter för mig som en begränsad A2-licens ECU, den är begränsad med varvtal i vissa växlar (6 och / eller 5)

  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Hej Jag har samma problem efter att ha installerat quickshifter idag. När man växlar, växlar cykel, sedan dör cykeln, massivt motorbrott. vakna upp efter 1 sekund, sedan full gas följt av poppar och lugg! Lita på mig; det här är dåligt, det ser dumt ut och är inte långt ifrån hur en riktig quickshifter ska fungera! Detta är mer som; installera en "Kangaroo slowshifter". Jag har Active Tune + Quickshifter ECU: B34-8591A-00 Finns det en fixering pågår?

  • många människor med samma problem och det verkar som om de inte har hittat en slutgiltig lösning efter lång tid .. vilken besvikelse

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    @jason@ftecu.com @kento_ftecu Killar, kan du snälla uppdatera oss om detta problem? Det går ur hand, fler och fler människor köper en produkt som inte fungerar. Tips: Kanske meddela dina kunder att produkten faktiskt inte fungerar på ALLA MT-07-modeller just nu, som jag redan berättade under ett instagraminlägg, där du tog bort min kommentar där jag avslöjade alla lögner. Kan du snälla informera oss, varför det tar så lång tid, är det oförmåga? Kanske fråga lite hjälp? Just nu tar du inte dina kunder väldigt seriöst och bara skitsar dem om och om igen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    David, Lösningen på problemet planeras släppas i vår nästa uppdatering. Vilket kommer att hända snart. Jag gör inte våra sociala medier så jag har ingen aning om vad du pratar om där. Problemet är inte för alla MT07: er, det är specifikt för en modell ECU-artikelnummer. Tack, Jason A.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad November 2020

    Hej alla, B34-00-filen har uppdaterats för att använda QS version 1.1 nu precis som i BU2-10-filen. Börja med en ny helt ny fil från Tuning Suite-programvaran och låt mig veta dina resultat om detta fungerar eller inte. Tack, Jason A.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User


    @martin@bimet.net @willrc@free.fr @aigars.jankuns@gmail.com @mihaiweb@gmail.com @asesoriayproyectos17@gmail.com @Thomas Kan du vara vänlig nog att prova den nya versionen och låt oss veta? För att vara tydlig är jag inte associerad med FTecu, men jag har en vän som har denna ecu och är intresserad av QS i över ett år som vi har väntat på nu. Vänligen meddela oss.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hi. Jag avinstallerade qs och sålde cykeln till min bror. Jag blev trött på att vänta. Mer än ett och ett halvt år väntar på lösningen. Det är mycket.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Jag är med min bror och försöker öppna programmet ftecu tuning suite och efter att ha angett e-postadressen och lösenordet öppnas inte programmet. Det är blockerat. Vad jag kan göra? Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, försök att logga in med din USB-datalänkkabel ansluten till din dator. Detta är nödvändigt första gången du loggar in efter den nya programuppdateringen. Tack, Jason A.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hej @martin@bimet.net Fick du testa det under tiden?

  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Hej Jason, jag försökte den nya filen som du föreslog idag. Detta gjorde det värre. Utan att ens röra på växeln, startade cykeln de studsande rörelserna (motorn går på / av / på / av) direkt på "Minsta varvtal" inställd i appen nåddes, följt av motorns kontrollampor tända.


  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Jag testade quickshiftersensorn med en multimeter. Det verkar bra. Stänger öglan när den växlar som den ska. Bara för att utesluta andra möjliga orsaker; Är stiften korrekt på ledningsnätet från qs (bild) som ansluts till sidoselen?


  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Hej @jason@ftecu.com @kento_ftecu Martin här rapporterade problemet i november 2019 och slutade sälja sin cykel på grund av detta. Min cykel har stått på sidoståndet sedan augusti 2020 på grund av detta. Andra kunder på detta forum har rapporterat samma problem och det har inte lösts. Går det några framsteg i att lösa problemet? Jag har Active Tune + Quickshifter ECU: B34-8591A-00

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Thomas, din QS-sele ser korrekt ut. Ledningarna måste gå till stift A och E. Din QS fungerade inte med någon av versionerna? Din QS fungerade inte heller med någon fil? Vilka filer har du provat? Tack, Jason A.

  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Jag följde ditt råd och försökte blinka igen med en ny helt ny fil. (B34-8591A-00 i mappen Stock ECU Images) QS har aldrig fungerat förut. Versionen före 4 november hade problem: Bike 'dog' när du växlar. Det kändes som att stänga av / på tändningsnyckeln. Denna version: När du accelererar och varvtalet når "Minsta varvtal" inställt som minimitröskel för att qs ska fungera, växlar cykeln AV / PÅ / AV / PÅ. Detta händer utan att ens röra vid växeln. Jag har skickat en återställningsfil till din e-post.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ok jag svarar dig via e-post då. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.