Supportforum

2018 R1M Snatchy gasspjäll

davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

Hej. Ok, så efter ett år som gick i ett mörkt rum med en trubbig pinne, några ledtrådar? Jag köpte din programvara eftersom jag fick höra att det var vägen att gå för att bota detta men hittills, nada. Ge mig en ledtråd! Jag kör en anpassad karta som Kirk skickade när min första blixt bröt min cykel. Vi fixade det och fick det igång men jag har aldrig lyckats bota problemet och cykeln kommer snart om jag inte kan. Cykelsidosele, autojustering, försöker döda mig vid varje hårnål ... Hjälp !?

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, har du försökt att jämna ut dina ETV-baskartor? Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Jag har gjort saker för dem ja. Inte säker på vad men det är problemet. Jag skulle bifoga filen men din webbplats verkar inte tillåta dina egna .ftm-filer ..........

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Också. Varför är det nödvändigt att röra med ETV-baskartor om du kör automatisk inställning och sparar trim?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Active Tune justerar din tankning TPS vs RPM och MAP vs RPM. Det kan inte justeras och det vore inte säkert för något att automatiskt justera din gasreglage. Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Jag har gjort några justeringar av den kränkande PWR1 ETV Base Map 2 för att försöka jämna ut det. Konstigt nog ser väldigt mild PWR2-kartan mer aggressiv ut! Se bifogad och se vad du tycker.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, maila mig din fil så jag kan kolla in den snälla. Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Skickats.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User
    redigerad June 2020

    Och igen från e-postadressen du kanske faktiskt letar efter ...

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har din fil. Kom ihåg att det ser ut som att ditt Gear-Map # Index är inställt på att använda karta 1 för första växel, karta 2 för andra växel och karta 3 för tredje till sjätte växel. PWR1 är definitivt den mest aggressiva övergripande ETV-kartan då den blir mindre och mindre kraft ju längre ner du går med dina strömlägen. Vilka redskap ser du att gasspjället är värst? Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User
    redigerad June 2020

    Hej Jason. Det är karta 2, andra och tredje som är värst. Och ja, makt 1.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Jag säger karta 2 men som du påpekar, är karta 2 andra geat och karta 3 är tredje och uppåt. Men kartor 2 och 3 är ganska identiska. Det som väcker mig är att jämföra min pwr1-karta2 med min pwr2-karta 2. Pwr2-kartan är så mild av en stängd gas att det är farligt och ändå ser det faktiskt lite mer aggressivt ut på så platser!

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Så. Några pekare på vilken väg att gå?

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Det blir ett nej då.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Dave, jag gjorde en ändring av din fil och skickade den till dig. Prova den filen, låt mig veta om den verkar bättre eller inte. Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Tack Jason. Hade en snabb genomblickning och allt jag kan se är en liten ökning av TPS / RPM under 24% gasreglage. Intressant! Jag har skickat filen men kommer att behöva vänta på att turen ska fungera på morgonen för att se resultaten (hade några öl nu) Berättar så snart som möjligt. Dave.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Dave, ja ökningen av bränsle där jag har sett hjälp FZ / MT10 på deras första gassvar. Jag tänkte att det skulle fungera bra på den här cykeln. Låt mig veta om det gör eller inte. Tack, Jason A.

  • davemusaphia@btinternet.comdavemusaphia@btinternet.com Inlägg: 38Verified User

    Hej Jason. Det kan bara vara en liten förbättring men det är så litet att det är svårt att säga. Om du tänker på det, ändringar där, skulle inte autojusteringen bara ta bort den igen? Kanske försöka att göra det lite upp. Vad tror du?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.