Supportforum

ETV-kartnummer 2017 R1

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

Hej, jag har spenderat mycket tid på att jämna ut mina ETV-kartor, men varje gång jag matar in några siffror ser det härligt ut, jag stänger fönstret och öppnar sedan igen och programmet har beslutat att ändra en mängd siffror. Endast någonsin med 0,14, men de är inte där jag vill ha dem. Kan någon berätta varför? Det är lite irriterande.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det finns vissa höga, låga och skalande gränser. Beroende på vilket nummer du sätter i det exakta antalet kanske inte fastnar på grund av de gränser som ställts in. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej Jason, tack för svaret. Jag undrade det men det verkar konstigt. Jag använder plus / minus %-knapparna upptill på borden, och det matar in siffror som verkar ok. Jag har haft det ibland där numren som matas in är ok, och de håller fast. Men problemet verkar uppstå efter markering och sedan kopiering av kartan. Om du stänger kartan medan du fortfarande är markerad, sänks det många av dem när du går tillbaka. Sedan, även om du klistrar in originalet tillbaka, byter de tillbaka till de lägre siffrorna omedelbart när du stänger kartan och öppnar den igen. Om du manuellt ändrar värdena kommer de dock att hålla fast igen. Det verkar som ett möjligt fel i programvaran?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du skulle behöva berätta exakt vilken fil du använder, vilken sektion du arbetar i och vilka nummer du ändrar för att jag ska kunna återge ditt problem. Tack, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej, ja, så det började som den obegränsade kartan för EU-modellen 2017 R1. Det är ETV-baskarta 1, för strömläge 2. Även om det verkar förekomma på alla kartor. Jag började med att ställa in 1%-kolumnen till 100%, från 6 000 rpm och framåt, resten nedan är på 0. Jag tror att värdena börjar på cirka 1,44 och ökar när varvtalet ökar. Därifrån ökas värdena stegvis med gasökning, med 1-2% åt gången. Så det är 1,44-1,58-1,72-1,88 till exempel. Om jag sedan markerar hela kartan och kopierar den för att överföra till en annan baskarta och stänga fönstret utan att avmarkera markeringen, nästa gång jag öppnar baskartan kommer den att ha sjunkit med 0,14 i några få slumpmässiga celler. Så jag kunde hamna med 1.29-1.44-1.58-1.72. Eller ibland kan det vara 1,44-1,29-1,58 och så vidare. Varje gång du upprepar kopieringsprocessen sänker de dem igen, och även om du klistrar in kartan kommer det inte att förhindra det. Det måste matas in manuellt. Jag hoppas att det är meningsfullt. Jag kan göra en video för dig om det behövs.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Det verkar verkligen hända när jag kopierar tabellen. När jag stänger och öppnar kartan ändras den.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    någon uppdatering om detta?

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Inlägg: 51Verified User

    Hej, så jag märkte att du har sorterat det här problemet. Tack! Tyvärr har jag lagt märke till att samma sak händer med kartan som du kopierar den till. Är det adresserbart? tack igen

Logga in eller registrera dig för att kommentera.