Supportforum

VMAX 1700

bgermer1@gmail.combgermer1@gmail.com Inlägg: 4Verified User

Hej, jag har en VMAX med en Power Command V 22-003X installerad. Stämningen är bra med Power Commander och lager ECU-bild. Men jag skulle vilja ta bort topphastighetsbegränsningen för terrängdagarna. Jag installerade 2S3-8591A-A0 (US) Obegränsad ECU-bild, och cykeln gick hemskt efter uppdateringen. Den kalla ledningen var oberäknelig, och när jag åkte och cykeln stängde av när jag slog motorn. Jag installerade på nytt ECU-bilden och cykeln går perfekt igen. : 0). Hur får jag det bästa av båda världarna där jag tar bort begränsningarna, men fortsätter att ställa in lagret? Tack!

kommentarer

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Inte många av oss vmax killar här inne. Jag tittade på dessa bilder och de ser liknande ut i antändnings- och bränsletabellerna och värms upp så att jag inte är säker på vad som skulle orsaka problemen. Men under ECU-inställningar ETV-förbikopplingen måste vara sant eller så dödar motorn som du beskrev. Försök ändra det och se om det hjälper.

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User
    redigerad June 2020

    Jag vet att de säger att du inte bör prova en annan bild som inte matchar din ecu. Men jag har blinkat flera av de obegränsade bilderna i vmax-filerna som inte matchade min ecu. Den obegränsade bilden du valde har inte justeringarna för rev-begränsaren. Du kanske måste fråga (ringa) varför din obegränsade bild inte har justeringar av rev-begränsaren. Alla borde ha det. PS Goodluck får svar på det här forumet Jag har aldrig fått en fråga besvarad här eller via e-post. Att ringa är ditt bästa alternativ när problem uppstår.

  • bgermer1@gmail.combgermer1@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Tack!

  • bgermer1@gmail.combgermer1@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Jag kopierade EVT-basreglaget från den obegränsade bilden till aktien 2S3-8591A-A0 (USA), ställde ETV-Bypass till true och laddade upp. Cykeln går bra, jag kan släpa i alla växlar och har inte längre begränsningen på 8000 varv per minut i 5: e växeln. : 0)

  • jtingram@msn.comjtingram@msn.com Inlägg: 39Verified User

    Skönt att höra!

  • 4dmax1207@gmail.com4dmax1207@gmail.com Inlägg: 7Verified User

    Hej, vill inte hacka den här tråden, men även med en obegränsad karta verkar maxhastigheten vara begränsad till 235 kmh (blir cirka 130 mph). Är det möjligt att infoga en inställning för att ändra det?

    Don't drive faster than your guardian angel can fly!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.