Supportforum

Ingen ström från ECU när du försöker Flash

calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

Hej killar, bara undrar om någon kan hjälpa mig. Jag har just tagit med FTecu-bänkpaketet för min Yamaha R1 2015 och jag har försökt blixt, men hade ingen framgång. Min ECU är 2CR-8591A-00 vilket är den europeiska ecu 2015 som jag bor i Australien, så jag laddade ner kartorna 2015 som jag ville som skulle matcha ECU men när jag går till blixt, gifter den ECU till licensnumret då det säger "Status misslyckas: Inget svar". Jag har försökt begära ECU-ID men det misslyckas också. Från vad jag har läst här kommer det från någon strömkälla från ECU, men den är ansluten till en powerpoint? Jag har också försökt göra det på två olika datorer men jag får samma problem. All hjälp skulle bli mycket uppskattad.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Ansluter du strömkällan till ett vägguttag eller en förlängningsstång med flera uttag och överspänningsskydd?

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Hej kento, jag anslöt den till en tilläggsfält med flera uttag.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Ibland förhindrar det att man använder ett överspänningsskydd ECU från att få de elektriska spikar den behöver under en kommunikationsprocess. Jag föreslår att du försöker utloppet rakt mot väggen. Låt mig veta om det inte fungerar. Tack, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Hej Jason, jag försökte ansluta den direkt till power point. Jag har provat två olika USA till Australien power point-adaptrar eftersom vi här i Australien har olika power point-uttag till Amerika, men det kommer fortfarande att svara. Gränssnittstestet - testingångarna läser 0, 10, 20, 30 så från vad jag har läst finns det ingen ström till ecu? Jag försökte ansluta en annan strömkällkabel till sele men fortfarande ingen ström och fortfarande kommer meddelandet att svara.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, i gränssnittstestet vilka siffror ser du med ström ansluten till bänken sele och ingen ström? Tack, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Hej Jason, när jag ansluter strömkällkabeln är gränssnittsnumren 0, 10, 20, 30. Sedan när jag kopplar bort kabeln är numren desamma. Det är inte förrän jag faktiskt kopplar bort ecu jag får olika nummer som jag tror är 7 och 37. Tror du att det kan vara ett fel som sele?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ser ut som ECU ser ingen skillnad från att drivas eller inte. Har du en voltmeter? Om så är fallet kan du testa strömförsörjningen för 12V? Tack, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Hej Jason, jag kontrollerade strömkabeln och den läser 12 volt. Jag tänker att det måste vara själva selen?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Calvin, det är möjligt, kontrollera kontinuiteten i hela selen och se om allt kontrollerar snälla. Tack, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Hej Jason, jag fick en elektriker kontrollera det för kontinuitet och alla verkade ok. Jag har försökt att blinka igen, men fortfarande säger det misslyckas inget svar. Slår mig? Min ECU kommer inte att ansluta till ftecu-programmet av någon anledning.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Så efter allt detta fylla med ett bänkpaket som inte fungerar har jag betalat för att få en kvalificerad bilelektriker kolla in det. Han misstänker att stiften på selen är på fel plats, varför ECU inte får någon makt. 😡

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kan du posta ett foto av ECU-sidan av bänken sele? Vilket bänkpaket köpte du? Tack

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User
  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Kan du posta ett nytt foto på baksidan av kontakten (där ledningarna kommer in i kontakten) så att vi kan se var ledningarna är monterade snälla? Tack!

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User
  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det ser ut som att din bänksele är korrekt fastsatt. Skicka tillbaka ditt kit så att jag testar det på en ECU här och se vad som kan vara fel. Tack, Jason A.

  • calvin_79@hotmail.comcalvin_79@hotmail.com Inlägg: 13Verified User

    Ok Jason, kommer att göra. Tack

Logga in eller registrera dig för att kommentera.