Supportforum

Kontrollera motorljus mt 07

God dag för några dagar sedan gjorde jag blixt till ECU på min MT efter de angivna stegen och installerade rätt karta enligt ECU: s och modifieringarna på min motorcykel. Processen genomfördes framgångsrikt och när jag provade det kände jag förändringen i motorns konfiguration på ett positivt sätt. några dagar senare tände Check Engine-lampan på instrumentbrädan. men det visar inte något fel på skärmen och motorcykeln verkar starta normalt ... och vid diagnos av ECU visar det inte något fel. (Jag har inte kunnat testa att den körs på grund av karantän) Tror du att jag har något att se ECU-blixt när lampan för motorfel tänds?

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är artikelnumret på din ECU? De flesta Yamaha-modeller för 2017+ är OBDII-kompatibla och de visar inte felkoder på instrumentbrädan. Några av de senare modellerna MT-07-filer har Diagnostic Code Manager (i ECU-inställningar) som gör att du kan avgöra vad som orsakar CEL. Du måste läsa filen för närvarande i ECU för att använda Diagnostic Code Manager för detta. Om din fil inte har den funktionen är det troligt att du behöver en OBDII-skanner och vår OBDII Diagnostic Adapter Harness (https://ftecu.com/shop/obdii-diagnostic-adapter-harness/) för att kunna se felkoder.

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    B34-8591A-00

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    artikelnumret på din ECU är B34-8591A-00 ... från att läsa ECU kan jag bestämma vad som orsakar felet? Med den nuvarande situationen är det lite komplicerat att förvärva din OBDII-diagnostikadaptersele med tanke på att jag bor i Colombia och leveransen av föremål från utlandet är nästan förlamad. så om det finns något sätt att veta eller eliminera felet skulle jag vara tacksam om du delar det.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det finns två olika B34-00-filer vi har. Försökte du båda filerna att se? Om inte prova att blinka varje fil och cykla runt för att se om koden rensas snälla. Tack, Jason A.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    @jason@ftecu.com Hur ska vi ta reda på vilka av de två filerna vi behöver? Fråga eftersom min vän har den ECU och jag vill inte röra det.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vilken region är ECU du försöker blixt? Tack, Jason A.

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    Vilken skillnad finns det mellan ECU: er B34-8591A-00 (USA) och B34-8591A-00 (PHL) OCH Hur vet jag vilken som passar min motorcykel?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, vilken region är ECU du försöker blixt? Var finns ni? Tack, Jason A.

  • asesoriayproyectos17@gmail.comasesoriayproyectos17@gmail.com Inlägg: 19Verified User

    colombia

Logga in eller registrera dig för att kommentera.