Helpforum

Motorrem R1> 2015

woltersr@web.dewoltersr@web.de Berichten: 5Verified User

Hallo, kun je me vertellen hoe het mogelijk is om de motorreminstelling te wijzigen?

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, De gemakkelijke manier om uw motorrem aan te passen is in uw map ETV Decel Comp. U vindt verschillende kaarten voor elke energiemodus. Het gebruikte kaartnummer is afhankelijk van uw Gear-Map # Index. De Gear-Map # Index bestuurt ook de kaart die is geselecteerd voor uw ETV-basemaps, dus houd daar rekening mee bij het aanbrengen van wijzigingen. Hoe hoger het nummer, hoe minder motorremmen, hoe lager het nummer, hoe meer motorremmen. Als u niet voldoende instellingsbereik vindt in de Decel Comp, kunt u uw motorrem ook aanpassen in het gedeelte ETV-basemaps. In uw ETV-basemaps-sectie hebt u mappen voor alle vier van uw energiemodi, onder elke map hebt u 14 kaarten. Deze kaarten kunnen per versnelling worden gebruikt als ze eenmaal zijn gewijzigd in de Gear-Map # Index. Deze waarden regelen uw gasbediening per draad in relatie tot RPM en APS. Het remmen van de motor wordt geregeld door de TPS op verschillende tijden te sluiten dan de APS. In theorie is één op één gasklep het meest motorremmend dat je kunt krijgen en ik stel geen waarden voor die lager zijn dan wat één op één gasklep in die sectie zou zijn. Bijvoorbeeld in APS kolom 4 en RPM rij 10.000 laten we zeggen dat onze tabel één op één gaspedaal is, wat betekent dat de waarde 4 zou zijn. Elk getal boven de 4 opent de TPS meer dan uw APS betekent minder motorremmen, omdat het de gasklep iets zou sluiten langzamer dan je zou doen het gas dichtdraaien. Nu moet je voorzichtig zijn wanneer je dit doet, omdat basemaps ook invloed kunnen hebben op je prestaties op het gaspedaal.

    Deze excel-tabel is exact hetzelfde als uw ETV-basemaps-tabel. Dit toont één op één gasklep, maar je kunt waarden zien die voornamelijk in het gedeelte rechtsonder klimmen. Dit is voor het remmen van de motor zonder te proberen uw prestaties op het gaspedaal te beïnvloeden. Je bent bijvoorbeeld niet vaak op de gasklep 4% met 12.000 RPM, dus het aanpassen van dit bereik heeft alleen invloed op de off-gasklep (motorrem). Over het algemeen sluit je tijdens het racen snel de gashendel, dus het wordt aanbevolen om de waarden zoals op de foto te schalen, maar als je eenmaal helemaal uit de gashendel bent, moet je de allereerste APS-kolom aanpassen. Er zijn bepaalde beperkingen in deze sectie vanwege veiligheidsredenen. Als we geen beperkingen hadden en iemand de hele tijd op 100 zette, kon het lelijk worden. Onze Race Team-bestanden hebben geen beperkingen, maar voor de algemene gebruikersbeperkingen moeten worden ingesteld. De beperkingen die we hebben ingesteld, moeten u echter voldoende aanpassingsmogelijkheden bieden. Bedankt, Jason A.

  • ronenb922@gmail.comronenb922@gmail.com Berichten: 4Verified User

    Ik hoop dat iedereen gezond is in deze gekke tijden. Kunt u het bereik specificeren voor de waarden in de ETV Decel Comp-kaart? Omdat de standaardwaarde 0 is, denk ik dat dit geen vermenigvuldigers zijn maar optellers (voor de waarden in de basiskaart). Correct? Ik wil zeker weten dat ik de Decel-kaart correct gebruik, voordat ik met Base-kaarten rommel. Bedankt, Ronen B

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Ronen, Je zou positieve cijfers moeten kunnen invoeren voor minder motorrem en negatieve cijfers voor meer motorrem. Bedankt, Jason A.

  • ronenb922@gmail.comronenb922@gmail.com Berichten: 4Verified User

    Bedankt Jason. Begrepen. Toch ben ik onzeker over het bereik van acceptabele waarden. Moet ik 5 invoeren om te experimenteren met aanzienlijk minder remmen op de motor? 10? andere waarde? Excuses voor de onwetendheid. Ronen

  • ronenb922@gmail.comronenb922@gmail.com Berichten: 4Verified User

    Het lijkt er ook op dat mijn Decel-kaarten alleen negatieve waarden accepteren. Pogingen om positieve waarden in te voeren worden op nul gezet. negatieve waarden lijken goed te zijn opgeslagen.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Ronen, Welk onderdeelnummerbestand gebruikt u? Ik heb dat probleem niet aan mijn kant. Ik stel meestal stappen van 10 voor. Bedankt, Jason A.

  • ronenb922@gmail.comronenb922@gmail.com Berichten: 4Verified User

    jason, bedankt voor de follow-up. Ik gebruik BX4-8591A-10- (US). Het specifieke bestand dat ik gebruik, ondersteunt de Graves EVR-uitlaat, maar ik heb ook geprobeerd het standaard onbeperkte bestand te bewerken en kreeg hetzelfde resultaat. Negatieve waarden kunnen worden opgeslagen terwijl positieve waarden op nul worden gezet. Als dit een specifiek probleem is en we liever verbinding maken met het forum, laat het me dan weten. Nogmaals bedankt. Ronen

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Ronen, ik begrijp waar je het nu over hebt. Ik probeerde in een 2CR-bestand, niet de BX4. Die Decel Comp is specifiek voor de BX4's op degenen die u de basiskaarten wilt gebruiken om uw motorremmen aan te passen. Mijn reactie bovenaan zou je moeten helpen bij de stappen om je daar aan te passen. Laat het me weten als je nog vragen hebt. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.