Supportforum

Yamaha R6 2017, FTecu-konfiguration. Jag är ingen expert! HJÄLP

flavio.arzilla@gmail.comflavio.arzilla@gmail.com Inlägg: 3Verified User

Hej alla! Först och främst vill jag säga tack till FTecu Support (Kent)! Jag försöker förstå FTecu-programvaran och blinka med rätt inställningar. Jag har inte många mods på min cykel, jag har bara Akrapovic Header och Akrapovic Slip on (Exup-ventil). Jag laddade ner den obegränsade filen på FTECU-programvaran. Behöver jag inaktivera AIS? Behöver jag lägga av Exhaust Smog Block från plattan? Jag skulle också vilja lägga till ett BMC-filter .... alla råd kommer att uppskattas! tack, Flavio

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag skulle personligen rekommendera att du stänger av din AIS och antingen får blockera plattor eller dirigera de två öppningarna så att ingen luft kan passera igenom. Det kommer att göra en skillnad med ett nästan fullt avgassystem eller till och med ett lagersystem. Du kan alltid försöka lägga till en Power Commander-karta i filen för att se om det hjälper din bränsle för din avgassystem och luftfilterinställning. Tack, Jason A.

  • flavio.arzilla@gmail.comflavio.arzilla@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Tack Jason! Jag älskar FTECU-programvara och support! Jag låter dig veta framstegen! Trevlig fredag! Flavio

Logga in eller registrera dig för att kommentera.