2017 FZ 09 P2138
dmahovich@gmail.com
Hej ... Jag blinkade min cykel med den obegränsade kartan med kraftkommandotens bränslekarta. Jag har ett Akro kol / rostfritt fullt ut med AES-radering. Jag får slumpmässigt en P2138-kod .... Accelerator POS-sensorspänningskorrelation. Cykeln stängs av, CEL kommer på, stäng av nyckeln och sedan på cykeln startar och går bra med CEL på. Några idéer?
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
svenska
engelsk
arabiska
kinesisk
holländska
finsk
franska
tysk
hebreiska
hindi
italienska
japansk
korean
putsa
portugisiska
ryska
spansk
kommentarer
Gå till Diagnostic Code Manager i avsnittet ECU-inställningar i din fil och se till att rutan för P2138 Accel Pos-sensorspänningskorrelation är avmarkerad och sedan blixta filen till din ECU.
@kento_ftecu Är detta en kod som normalt bör stängas av?
Normalt nej, men eftersom du har PC-kartor i filen skiljer sig deras värden från OEM / FTECU-värdena, och TPS-numren orsakar ofta att ECU utlöser en felkod. Vi ser att detta händer ofta med användare som har laddat upp PC-kartor till en flashad fil.
@kento_ftecu tack för informationen! Skulle rekommendera att jag ändrar min melodi och inte använder den nedladdade kraftkommandokartan? Finns det en FTecu-melodi som skulle fungera bättre? Ledsen om det här är fråga om nästa haha, det här är min första FTecu-anpassade cykel och jag lär fortfarande. Tack igen för hjälp!
Du kan alltid prova den obegränsade filen som fungerar med ditt ECU-artikelnummer för att se hur det fungerar. Om du inte tror att det fungerar lika bra som den PCV-migrerade filen kan du alltid gå tillbaka.